Z inicjatywy Kingi Ławniczak, niedawno wybranej prezes Jarocińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego, przeprowadzona została ankieta, w której mieszkańcy ulicy Siedlemińskiej 40-46 wyrazili opinię na temat połączeń komunikacji miejskiej w kierunku ich osiedla.
Jarocińskie Linie Autobusowe dołożyły dwa kursy
Uwzględniając potrzeby mieszkańców, gmina Jarocin - w porozumieniu z JTBS i Jarocińskimi Liniami Autobusowymi - wprowadziła od 1 października dwa dodatkowe kursy na trasie linii nr 4. Do rozkładu jazdy wprowadzone zostały połączenia o godz. 12.30 i 17.20 (godzina wyjazdu z dworca autobusowego przy ul. Moniuszki).
- Dwa dodatkowe kursy to są zmiany, które Jarocińskie Linie Autobusowe mogły wprowadzić łatwo, szybko i niskim kosztem - mówi drugi z-ca burmistrza Jarocina Radosław Żyto. - Nad tym, jak ma wyglądać kompleksowa komunikacja w kontekście poruszania się po naszej gminie rowerami, samochodami oraz liniami autobusowymi, będziemy pracować w najbliższych miesiącach. Na pewno w przyszłym roku skonsultujemy te tematy z mieszkańcami, aby poznać ich potrzeby - zapowiada.
Warto przypomnieć, że kilka miesięcy wcześniej na ul. Siedlemińskiej postawiona została wiata przystankowa, o którą mieszkańcy nowego osiedla wnioskowali od ponad trzech lat.
Wiceburmistrz Jarocina: Potrzebujemy przeorganizować całą komunikację w mieście
Przed JLA stoją duże wyzwania, które ma realizować prezes Mateusz Olejniczak, wybrany w ubiegłym miesiącu w drodze konkursu. Jak podkreśla burmistrz Żyto, nowy szef spółki planuje wdrożenie ważnych dla mieszkańców zmian, które mają ułatwić im korzystanie z linii autobusowych na terenie gminy Jarocin, ale także poza nią.
- Potrzebujemy przeorganizować całą komunikację w mieście. Ale musimy to zrobić stopniowo i w bardzo przemyślany sposób - podkreśla Radosław Żyto.
Podkreśla, że trwają rozmowy dotyczące odnowienia linii między Jarocinem a Krotoszynem.
- To ważne dla mieszkańców korzystających z dojazdów na tych trasach, aby uzyskać dostęp do komunikacji autobusowej - dodaje wiceburmistrz. - Małymi krokami, ale konsekwentnie wsłuchujemy się w głosy mieszkańców i odpowiadamy na ich potrzeby, wprowadzając dodatkowe kursy autobusów. Komunikacja miejska w Jarocinie wymaga dużych zmian. Jesteśmy tego świadomi, jednak nie wszystko możemy wprowadzić od razu. To wymaga sporych nakładów finansowych i czasu, by wszystko dobrze zaplanować, móc pozyskać środki, które pomogą nam usprawnić tę komunikację.
Od stycznia 2023 roku przejazdy autobusami są bezpłatne, ale jedynie na terenie miasta. Przed tą zmianą bilety kosztowały 4 zł. Zdaniem niektórych osób, jest to krzywdzące, że z darmowej komunikacji nie można skorzystać na terenie całej gminy Jarocin. Za przejazd poza miastem trzeba zapłacić 6 zł.
W dyskusjach prowadzonych w mediach społecznościowych pojawia się wiele innych postulatów - m.in. przywrócenie starej trasy linii "0" czy powrót przystanków przy Państwowej Straży Pożarnej w Jarocinie dla linii "7" i "8" (obecnie autobusy kończą i rozpoczynają trasę przy Lasku Szubianki - obok dawnego Jarkonu), jak również kursów wieczornych i weekendowych. Wszystkie te zmiany zostały wprowadzone cztery lata temu, w czasie gdy prezesem był Maciej Zegar. Wtedy też zostało zlikwidowane połączenie z Pleszewem, obsługiwane przez JLA.
A co Wy myślicie na temat komunikacji miejskiej? Co, Waszym zdaniem, powinno się zmienić? Jakich zmian oczekujecie?
ZOBACZ RÓWNIEŻ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.