reklama

Kolejne oszustwo w Jarocinie. Wyczyścili 20-latce konto

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Kolejne oszustwo w Jarocinie. Wyczyścili 20-latce konto - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościKilka tysięcy złotych straciła 20-letnia mieszkanka Jarocina. Myślała, że pożycza pieniądze koleżance. Niestety, po drugiej stronie czatu w mediach społecznościowych był oszust.
reklama

Policjanci apelują - zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Prośby przestępców są różne - twierdzą, że potrzebują pieniądze na leki, na powrót do domu, bo mają trudną sytuację finansową. Zapewniają, że pożyczkę zwrócą. To czcza obietnica. 

Kolejne oszustwo w Jarocinie. 20-latka straciła kilka tysięcy na BLIK"

We wtorek jarocińscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą "na BLIK". Mieszkanka Jarocina poinformowała funkcjonariuszy, że nieznana osoba włamała się na konto jej koleżanki na portalu społecznościowym, a następnie podszywając się pod nią, zwróciła się o pieniądze.

reklama

Poprosiła o pożyczenie 500, 300, 1.500, 2.700 zł - poprzez wygenerowanie kodów BLIK i przesłanie jej za pośrednictwem komunikatora. W ten sposób 20-latka straciła 5 tysięcy złotych - mówi st. asp. Karina Migalska - Cepa z Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie.         

Dopiero po wysłaniu kodów 20-latka zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.      

Jak się chronić przed oszustami?

Przede wszystkim - zachować czujność i rozsądnie korzystać z Internetu:

  • pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione; dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je,
  • pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania,
  • nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze - zawartych w nich załączników,
  • oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych; pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła,
  • stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych - wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS-em,
  • potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów BLIK - najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby; wykonanie połączenia zajmie kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu - a nie oszustowi - przekazujemy pieniądze,
  • sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej - przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie,
  • chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
 

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama