Oszuści podają się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy. W ten sposób „czyszczą” nasze konta. Niestety taka sytuacja spotkała 36-letniego mieszkańca gminy Jarocin.
Oszustwo na pracowniku w gminie Jarocin
Jarocińska policja poinformowała o oszustwie na pracownika banku.
- Do mężczyzny zadzwoniła nieznana mu osoba, która podała się za pracownika banku i przekazała, że z jego konta nieuprawniona osoba dokonuje wypłaty pieniędzy – informuje asp. sztab. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie.
Mieszkaniec gminy Jarocin stracił kilka tysięcy złotych
Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy trefny konsultant zaoferował ich zabezpieczenie.
- Niestety mężczyzna udzielił danych potrzebnych do logowania do swojego rachunku bankowego, po czym z jego konta zniknęło ponad 9 tysięcy złotych - dodaje policjantka.
Policja przypomina, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobiście osobie, jest to potencjalne oszustwo i wówczas należy bezwzględnie starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni, albo kontaktuje się z nami w inny sposób – poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.
Pracownik banku nigdy nie prosi o dane do logowania
Pod żadnym pozorem nie przekazujmy jakiejkolwiek osobie, co do tożsamości której nie jesteśmy stuprocentowo pewni, loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej. Są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania. Prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.
Pamiętaj
• w sytuacjach wzbudzających podejrzenia, że ktoś chce nas oszukać należy kontaktować się z Policją, dzwoniąc na numer alarmowy 112, przekazując jak najwięcej zapamiętanych szczegółów.• bezwzględnie stosuj zasadę ograniczonego zaufania.
• policja prowadząc czynności nigdy nie bierze od obywateli pieniędzy.
• nie informuj nikogo o ilości pieniędzy, które masz w domu lub przechowujesz na koncie.
• bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
• nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz.
• nigdy nie ulegaj presji czasu, którą wywierają oszuści.
Jak działają przestępcy, jak wybierają swoje ofiary i jak nie dać się zwieść? O tym rozmawiamy z mł. asp. Andrzejem Karpińskim z wydziału prewencji wielkopolskiej policji. [ZOBACZ TUTAJ].
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.