reklama
reklama

Mieszkaniec gminy Jarocin myślał, że chroni swoje pieniądze, a stracił kilka tysięcy

Opublikowano:
Autor:

Mieszkaniec gminy Jarocin myślał, że chroni swoje pieniądze, a stracił kilka tysięcy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Oszust podszył się pod pracownika banku. Zadzwonił do mieszkańca gminy Jarocin i wmówił mu, że jego pieniądze. Wyłudził dane do logowania. Niestety 36-latek stracił kilka tysięcy złotych. Sprawą zajmuje się jarocińska policja.
reklama

Oszuści podają się za osobę reprezentującą bank, wyłudzają nasze dane wrażliwe bądź nakłaniają nas do wykonania przelewu naszych środków na wskazany rachunek bankowy. W ten sposób „czyszczą” nasze konta. Niestety taka sytuacja spotkała 36-letniego mieszkańca gminy Jarocin. 

Oszustwo na pracowniku w gminie Jarocin    

Jarocińska policja poinformowała o oszustwie na pracownika banku. 


 - Do mężczyzny zadzwoniła nieznana mu osoba, która podała się za pracownika banku i przekazała, że z jego konta nieuprawniona osoba dokonuje wypłaty pieniędzy – informuje asp. sztab. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie. 


Mieszkaniec gminy Jarocin stracił kilka tysięcy złotych

Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy trefny konsultant zaoferował ich  zabezpieczenie.

- Niestety mężczyzna udzielił danych potrzebnych do logowania do swojego rachunku bankowego, po czym z jego konta zniknęło ponad 9 tysięcy złotych  - dodaje policjantka.   

Policja przypomina, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobiście osobie, jest to potencjalne oszustwo i wówczas należy bezwzględnie starać się zweryfikować wiarygodność osoby, która do nas dzwoni, albo kontaktuje się z nami w inny sposób – poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności.

Pracownik banku nigdy nie prosi o dane do logowania   


Pod żadnym pozorem nie przekazujmy jakiejkolwiek osobie, co do tożsamości której nie jesteśmy stuprocentowo pewni, loginu i hasła do bankowości internetowej oraz danych karty płatniczej. Są to informacje poufne i powinny być tylko w posiadaniu ich użytkownika. Nikt nie ma prawa wymagać od nas ich podania. Prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.

Pamiętaj 

•    w sytuacjach wzbudzających podejrzenia, że ktoś chce nas oszukać należy kontaktować się z Policją, dzwoniąc na numer alarmowy 112, przekazując jak najwięcej zapamiętanych szczegółów.
•    bezwzględnie stosuj zasadę ograniczonego zaufania.
•    policja prowadząc czynności nigdy nie bierze od obywateli pieniędzy.
•    nie informuj nikogo o ilości pieniędzy, które masz w domu lub przechowujesz na koncie.
•    bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
•    nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz.
•    nigdy nie ulegaj presji czasu, którą wywierają oszuści.


Jak działają przestępcy, jak wybierają swoje ofiary i jak nie dać się zwieść? O tym rozmawiamy z mł. asp. Andrzejem Karpińskim z wydziału prewencji wielkopolskiej policji. [ZOBACZ TUTAJ]. 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama