Myślała, że rozmawia ze znajomą na messengerze. Straciła oszczędności

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Myślała, że rozmawia ze znajomą na messengerze. Straciła oszczędności - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMieszkanka gminy Jarocin straciła pieniądze w wyniku oszustwa metodą na BLIK.  Kobieta myślała, że pomaga swojej znajomej.
reklama

Wszystko zaczęło się od wiadomości przesłanej za pośrednictwem aplikacji Messenger. Nadawcą była osoba, którą 39-letnia mieszkanka gminy Jarocin dobrze znała - jej znajoma. W wiadomości, podając jej imię i zwracając się w uprzejmy sposób i tłumacząc nagłą sytuacją losową poprosiła o pożyczkę w wysokości 1000 zł  Niczego nieświadoma kobieta bez większego zastanowienia przesłała koleżance kod BLIK. Trefna znajoma z konta 39-latki wypłaciła 1000 złotych.  

Podała BLIK oszustom, a nie swojemu ojcu, straciła pieniądze

Niestety sytuacja znów się powtarza. Niespełna miesiąc temu pisaliśmy o 18-latce z gminy Jarocin, która chciała pomóc ojcu, a padła ofiarą oszustwa metodą na BLIK-a. Jak relacjonowała policja, 18-latka otrzymała wiadomość w mediach społecznościowych. Była przekonana, że napisał do niej jej ojciec.  

reklama

- Dziewczyna zgłosia, że nieznana jej osoba podała się za jej ojca i wysłała przez komunikator wiadomość z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK - informowała asp. sztab. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie.

Nieświadoma zagrożenia 18-latka wygenerowała dla niego kod BLIK, a trefny znajomy z konta mieszkanki gminy Jarocin wypłacił 1600 złotych. 

Oszustwo metodą na BLIK – policjanci ostrzegają

Pomimo licznych apeli o ostrożność, oszustwa z wykorzystaniem kodów BLIK nadal są bardzo powszechne. Przestępcy nie wybierają ofiar według wieku czy płci. Po przejęciu konta w mediach społecznościowych podszywają się pod znajomego ofiary, z którym wcześniej prowadziła rozmowę, a następnie proszą o przesłanie kodu BLIK. Często ufamy wiadomościom, które otrzymujemy i bez zastanowienia przekazujemy kody osobom, które tylko udają naszych znajomych. Policja przypomina: jeśli ktoś włamie się na Twoje konto, zyskuje dostęp do całej korespondencji i dokładnie wie, jak się do Ciebie zwrócić, by wzbudzić zaufanie.

Jak uchronić się przed oszustwami?

• robiąc przelew, upewnij się o prawidłowości numeru konta adresata oraz przesyłanej kwoty; 
• zanim potwierdzisz otrzymany z banku kod do przelewu, upewnij się, czy widniejąca w treści sms kwota jest właściwa; 
• przypominaj o tych zasadach w rozmowie z rodziną i znajomymi, w ten sposób pomożesz im ustrzec się przed działaniem oszustów;
• używaj różnych haseł do poszczególnych kont i zadbaj, żeby ich kombinacja liter, cyfr i znaków była trudna do złamania. Zalecane jest stosowanie weryfikacji dwuetapowej; 
• zawsze chroń swoje konta internetowe i nigdy nie udostępniaj haseł do logowania; 
• pamiętaj o każdorazowym wylogowaniu się z konta; stosuj zasadę ograniczonego zaufania i nie działaj w pośpiechu; 
• zawsze weryfikuj otrzymane prośby o przesłanie kodu BLIK, nawet jeśli otrzymujesz je z konta osoby, z którą korespondujesz; 
• nie udostępniaj nikomu wygenerowanych kodów do transakcji internetowych; 
• nie wchodź na dołączone do wiadomości linki i nie loguj się przez nie na swoje konto bankowe (dotyczy to także otrzymanych wiadomości email). 

SONDA

Czy kiedykolwiek padłeś ofiarą oszustwa online?

Zagłosowało 11 osób
Zagłosuj
Głosy można oddawać od 26.09.2025 od godz 14:56
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo