Dwa lata temu - w 2020 roku - młyn nad Lutynią w Wilkowyi kupił, w imieniu gminy Jarocin, burmistrz Adam Pawlicki [więcej szczegółów znajdziesz TUTAJ]. Zabytkowy obiekt razem z działką o powierzchni 300 m2 kosztował 70 tys. zł
Remont młyna nad Lutynią rozpoczął się od dachu
Po jakimś czasie rozpoczął się remont tego jednego z ważniejszych turystycznych obiektów Ziemi Jarocińskiej. Rozpoczęto go od dachu [więcej na ten temat czytaj TUTAJ].Gmina na wymianę pokrycia pozyskała 200 tys. zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
W kolejnym etapie samorząd będzie starał się pozyskać pieniądze na dalszą modernizację zabytkowego budynku, w tym wymianę elewacji. Projekt został oszacowany na 550 tysięcy złotych.
Dużym wsparciem byłyby fundusze, które dla zwycięskiego projektu zamierza przeznaczyć Fundacja Most the Most - w konkursie „Nasz Zabytek”.
Jarociński samorząd planuje również odtworzenie zapory na Lutyni, która była nieodłączną częścią infrastruktury młyna.
Nowa ścieżka rowerowa do młyna. Trwa drugi etap budowy
Zanim to nastąpi, gmina przystąpiła do budowy blisko kilometrowej ścieżki rowerowej w Wilkowyi [o tym więcej przeczytasz TUTAJ].Ścieżka połączy się z tą już istniejącą przy drodze powiatowej w Annapolu, co uzupełni kolejną pętlę tras dla miłośników jednośladów. Będzie można nią pojechać z Jarocina w stronę Wilkowyi, kierując się Aleją Światowego Dnia Roweru i dojechać do młyna nad Lutynią. Następnie, poprzez malownicze tereny nad rzeką, skierować się w stronę Annapola i wrócić do Jarocina.
Gmina Jarocin na budowę nowej trasy dla rowerzystów pozyskała niecałe 252 tysiące złotych funduszy unijnych.
Właśnie rozpoczął się drugi etap budowy ścieżki o długości ponad 251 m i szerokości 2 m. Trakt wykonany zostanie z materiałów wodoprzepuszczalnych (kruszywa zespolonego żywicą). Zaplanowano również budowę blisko 30-metrowej kładki. Pozwoli ona przedostać się na drugą stronę Lutyni, co jeszcze bardziej ułatwi dojazd do młyna.
- Naszą ambicją jest maksymalizacja liczby ścieżek rowerowych na terenie gminy. W planowanych inwestycjach budowy i remontu dróg, tam gdzie to możliwe, uwzględniamy również budowę traktów rowerowych - stwierdza Adam Pawlicki, burmistrz Jarocina.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.