Od wtorku - 1 września na terenie gminy Jarocin zaczną obowiązywać nowe zasady w gospodarce odpadami. Co się z tym wiąże i z czym muszą się liczyć mieszkańcy?
Najważniejszymi zmianami, które zaczną obowiązywać tuż po wakacjach są między innymi: obowiązkowa segregacja i zmiana wysokości tak zwanej opłaty śmieciowej, czyli należności, którą płacimy za odbiór naszych odpadów [jak wzrośnie i dlaczego - szczegóły TUTAJ].
W związku z tym część mieszkańców oraz przedsiębiorcy muszą już teraz złożyć nowe deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy jarocińskiego magistratu w Biurze Obsługi Klienta, które mieści się obok urzędu miejskiego, na parterze budynku przy ul. Kościuszki 15B (siedziba Jarocińskiej Agencji Rozwoju - przyp. red.).
Tam też będzie też można złożyć deklarację na odbiór odpadów oraz pobrać worki do selektywnej zbiórki odpadów.
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00. Zainteresowani mogą też zadzwonić pod następujące numery telefonu: (62) 749-95-46, (62) 749-95-47, (62) 749-95-60 w godzinach od 8.00 do 16.00 oraz 506-953-861 w godzinach od 8.00 do 18.00.
Kto musi złożyć nową deklarację?
- mieszkańcy, którzy chcą skorzystać z ulgi wynikającej z prowadzenia przydomowego kompostownika (ulga wynosi 1 zł na mieszkańca na miesiąc),
- mieszkańcy, którzy do tej pory prowadzili nieselektywną zbiórkę odpadów komunalnych,
- przedsiębiorcy (obowiązek wynika ze zmian wprowadzonych przez ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.