Eternit, który zawiera azbest, musi zniknąć z naszych dachów do końca 2032 roku. Tak stanowi prawo.
Starostwo Powiatowe w Jarocinie na dwa sposoby dofinansowuje usuwanie eternitu
Zdjęcie eternitu, wywiezienie go, utylizacja i położenie nowego dachu to inwestycja, która wiąże się ze sporymi kosztami. Aby wesprzeć mieszkańców, niektóre samorządy uruchomiły programy dopłat do usuwania wyrobów zawierających azbest.Taki program od wielu lat realizuje powiat jarociński. Pomoc finansowa jest udzielana na dwa sposoby - jednym z nich jest refundacja kosztów usunięcia eternitu z dachu, a drugim bezpłatne wywiezienie go z posesji. W tym przypadku eternit zabiera wyznaczona przez starostwo firma, a koszty pokrywane są ze środków pozyskanych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z budżetu powiatu.
Starostwo w tym roku pozyskało z WFOŚiGW 140.100 zł dofinansowania na ten cel. Przewiduje się, że z terenu powiatu jarocińskiego usuniętych zostanie dzięki temu około 300 Mg (megagramów), czyli 300 ton, wyrobów azbestowych.
Każdy, kto chce się ubiegać o wykonanie takiej bezpłatnej usługi, powinien złożyć odpowiedni wniosek do Starostwa Powiatowego w Jarocinie (al. Niepodległości 10) w terminie do 8 listopada. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (62) 740-79-40.
Wywieź eternit, a gmina Jarocin zwróci ci część kosztów
Po raz pierwszy program dopłat do usuwania wyrobów zawierających azbest uruchomiła też gmina Jarocin. Mieszkańcy mogą jednak uzyskać tylko dofinansowanie do wywiezienia i utylizacji eternitu. Pula środków z budżetu gminy Jarocin przeznaczona na ten cel to 150 tys. zł.
- Z tym, że wywiezienia muszą dokonać sami, a następnie mogą się ubiegać o refundację poniesionych kosztów - wyjaśnia Mateusz Michalski, szef Referatu Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Jarocinie.
Mieszkańcy gminy Jarocin mogą otrzymać dotacje do transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest w wysokości 80% kosztów kwalifikowalnych, ale nie więcej niż 5.000 zł (brutto).
Formularze wniosków o dofinansowanie dostępne są w Biurze Obsługi Miasta w Ratuszu lub w Referacie Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Jarocinie (al. Niepodległości 10, biuro nr 39). Można też je pobrać ze strony jarocin.pl. Wypełnione wnioski należy składać w Referacie Ochrony Środowiska od 22 do 31 lipca.
Więcej szczegółów znajdziesz TUTAJ.
PRZECZYTAJ TAKŻE
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.