reklama

O cyberprzemocy i patriotyzmie w jarocińskiej "Dwójce"

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW Szkole Podstawowej nr 2 im. Królowej Jadwigi w Jarocinie odbyło się wiele ciekawych zajęć i projektów.
reklama

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Królowej Jadwigi w Jarocinie mają za sobą ważne lekcje - dzieci uczyły się o cyberprzemocy i bezpieczeństwie w sieci, patriotyzmie oraz ćwiczyły swoje zdolności matematyczne w projekcie edukacyjnym.

Zajęcia profilaktyczne na temat cyberprzemocy i hejtu 

Cyberprzemoc to zjawisko, z którym często spotykamy się na co dzień. W celu zwrócenia uwagi na problem przemocy, zwłaszcza tej psychicznej, uczniowie klasy VI a wzięli udział w zajęciach wychowawczych, w których uczestniczyła również pedagog szkolna, Lidia Niedziela-Skrzypczak.

Najpierw dziewczęta i chłopcy wysłuchali prezentacji o hejcie oraz cyberprzemocy, przypominając sobie, na czym dokładnie polega to zjawisko i z jakimi konsekwencjami może się wiązać. Później przyszła pora na wizytę Macieja Sołtysiaka, na co dzień pracującego w Komendzie Powiatowej Policji w Jarocinie. Policjant w bardzo ciekawy oraz rzetelny sposób tłumaczył dzieciom, że, owszem, internet stanowi narzędzie przyszłości, ale tylko wtedy, gdy rozsądnie się z niego korzysta. Uczestnicy lekcji usłyszeli również, w jaki sposób można wystrzegać się przemocy oraz jak należy reagować na tego rodzaju akty. Podsumowaniem pracy stało się ćwiczenie interaktywne oraz wspólna dyskusja na temat internetu.

reklama

Lekcje zostały zrealizowane w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej pt. „Respektuj.pl”. To inicjatywa skierowana do środowisk szkolnych, mająca zwrócić szczególną uwagę na działania antyprzemocowe oraz antydyskryminacyjne. Działania wspierają: Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”, Fundacja „Orange”, Międzynarodowe Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka oraz Dell Technologies.

Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki

Uczniowie klasy 1b w tym roku szkolnym biorą udział w projekcie edukacyjnym, który daje im możliwość odkrywania matematyki w codzienności. Zakończyli realizację październikowych zadań z modułu „Matematyka w szkole”, który przyczynił się do podjęcia wielu ciekawych wyzwań matematycznych. 

reklama

Pierwszoklasiści między innymi policzyli schody i drzwi w budynku szkoły, odwiedzili sekretariat, aby dowiedzieć się ilu uczniów uczy się w szkole, zagościli w gabinecie pani dyrektor, która powiedziała im ile lat ma szkoła, zajrzeli na szkolną świetlicę, by policzyć komputery, które się tam znajdują, podjęli pracę z zegarem, aby obliczyć tygodniowy czas pracy szkolnej biblioteki, z przyjemnością lepili z masy solnej liczbę dwa, widniejącą w nazwie naszej szkoły oraz pilnie pracowali w grupach, przygotowując mapy myśli, które wykorzystali później do zaprojektowania plakatów stanowiących podsumowanie projektowych działań w październiku. 

Sukcesy w konkursie InstaLogik

InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 Szkół Podstawowych. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Konkurs organizowany jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli. Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów w świat programowania. 

reklama

Zakończył się pierwszy etap konkursu InstaLogik. Uczniowie z jarocińskiej Dwójki rywalizowali z ponad 12.000 uczestnikami z całej Polski. W grupie klas 4-6 startowało 12 naszych reprezentantów, wśród których najlepsze wyniki osiągnęli:

  • Monika Szlachetka, klasa 6b - 170 pkt,
  • Piotr Michalski, klasa 5a - 160 pkt,
  • Kajetan Stawicki, klasa 5b - 140 pkt.
W grupie klas 7-8 brało udział 6 naszych uczniów. Najlepsza trójka to:

  • Anna Skuratovich, klasa 8a -250 pkt,
  • Jan Moś, klasa 7a - 225 pkt, 
  • Marcin Tomczak, klasa 7a - 213 pkt.
W młodszej grupie można było zdobyć maksymalnie 200 pkt, natomiast w starszej aż 300 pkt. 

reklama

Pozostali uczniowie, którzy brali udział w rywalizacji: Leopold Adamski (4b), Hubert Dużykowski (4b), Jan Pietrzak (4b), Wojciech Czajka (5a), Zuzanna Geldner (5a), Violetta Skuratovich (5a), Jan Musiał (5b), Krystian Stasik (6a), Jakub Stawicki (6a), Antoni Ulatowski (7b), Ridham Kathpal (8a) i Lena Kopydłowska (8a)

Lekcja o patriotyzmie

Pod koniec października uczniowie klasy 3a gościli Wojciecha Koterbę - miłośnika historii Powstania Wielkopolskiego. Gość opowiadał o wydarzeniach, które przyczyniły się do odzyskania przez Polskę niepodległości oraz o gen. Stanisławie Taczaku. Uczniowie słuchali z wielkim zaciekawieniem. Celem spotkania było rozwijanie postawy patriotycznej i poznanie historii kraju. Na koniec zajęć dzieci zagrały na flażoletach „Rotę” oraz zrobiły pamiątkowe zdjęcie. 

 

ZOBACZ TEŻ

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.

reklama
SONDA

Czy Twoim zdaniem na jarociński rynek powinien być zakaz wjazdu i parkowania?

Zagłosowało 842 osób
Zagłosuj
Głosy można oddawać od 23.10.2023 od godz 11:47
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama