Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Królowej Jadwigi w Jarocinie mają za sobą ważne lekcje - dzieci uczyły się o cyberprzemocy i bezpieczeństwie w sieci, patriotyzmie oraz ćwiczyły swoje zdolności matematyczne w projekcie edukacyjnym.
Zajęcia profilaktyczne na temat cyberprzemocy i hejtu
Cyberprzemoc to zjawisko, z którym często spotykamy się na co dzień. W celu zwrócenia uwagi na problem przemocy, zwłaszcza tej psychicznej, uczniowie klasy VI a wzięli udział w zajęciach wychowawczych, w których uczestniczyła również pedagog szkolna, Lidia Niedziela-Skrzypczak.Najpierw dziewczęta i chłopcy wysłuchali prezentacji o hejcie oraz cyberprzemocy, przypominając sobie, na czym dokładnie polega to zjawisko i z jakimi konsekwencjami może się wiązać. Później przyszła pora na wizytę Macieja Sołtysiaka, na co dzień pracującego w Komendzie Powiatowej Policji w Jarocinie. Policjant w bardzo ciekawy oraz rzetelny sposób tłumaczył dzieciom, że, owszem, internet stanowi narzędzie przyszłości, ale tylko wtedy, gdy rozsądnie się z niego korzysta. Uczestnicy lekcji usłyszeli również, w jaki sposób można wystrzegać się przemocy oraz jak należy reagować na tego rodzaju akty. Podsumowaniem pracy stało się ćwiczenie interaktywne oraz wspólna dyskusja na temat internetu.
Lekcje zostały zrealizowane w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej pt. „Respektuj.pl”. To inicjatywa skierowana do środowisk szkolnych, mająca zwrócić szczególną uwagę na działania antyprzemocowe oraz antydyskryminacyjne. Działania wspierają: Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”, Fundacja „Orange”, Międzynarodowe Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka oraz Dell Technologies.
Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki
Uczniowie klasy 1b w tym roku szkolnym biorą udział w projekcie edukacyjnym, który daje im możliwość odkrywania matematyki w codzienności. Zakończyli realizację październikowych zadań z modułu „Matematyka w szkole”, który przyczynił się do podjęcia wielu ciekawych wyzwań matematycznych.Pierwszoklasiści między innymi policzyli schody i drzwi w budynku szkoły, odwiedzili sekretariat, aby dowiedzieć się ilu uczniów uczy się w szkole, zagościli w gabinecie pani dyrektor, która powiedziała im ile lat ma szkoła, zajrzeli na szkolną świetlicę, by policzyć komputery, które się tam znajdują, podjęli pracę z zegarem, aby obliczyć tygodniowy czas pracy szkolnej biblioteki, z przyjemnością lepili z masy solnej liczbę dwa, widniejącą w nazwie naszej szkoły oraz pilnie pracowali w grupach, przygotowując mapy myśli, które wykorzystali później do zaprojektowania plakatów stanowiących podsumowanie projektowych działań w październiku.
Sukcesy w konkursie InstaLogik
InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 Szkół Podstawowych. Konkurs realizowany jest w całości on-line. Konkurs organizowany jest przez Placówkę Edukacji Informatyczno-Matematycznej InstaKod oraz Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie, publiczną placówkę doskonalenia nauczycieli. Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi zadaniami programistycznymi, które wprowadzają uczniów w świat programowania.Zakończył się pierwszy etap konkursu InstaLogik. Uczniowie z jarocińskiej Dwójki rywalizowali z ponad 12.000 uczestnikami z całej Polski. W grupie klas 4-6 startowało 12 naszych reprezentantów, wśród których najlepsze wyniki osiągnęli:
- Monika Szlachetka, klasa 6b - 170 pkt,
- Piotr Michalski, klasa 5a - 160 pkt,
- Kajetan Stawicki, klasa 5b - 140 pkt.
- Anna Skuratovich, klasa 8a -250 pkt,
- Jan Moś, klasa 7a - 225 pkt,
- Marcin Tomczak, klasa 7a - 213 pkt.
Pozostali uczniowie, którzy brali udział w rywalizacji: Leopold Adamski (4b), Hubert Dużykowski (4b), Jan Pietrzak (4b), Wojciech Czajka (5a), Zuzanna Geldner (5a), Violetta Skuratovich (5a), Jan Musiał (5b), Krystian Stasik (6a), Jakub Stawicki (6a), Antoni Ulatowski (7b), Ridham Kathpal (8a) i Lena Kopydłowska (8a)
Lekcja o patriotyzmie
Pod koniec października uczniowie klasy 3a gościli Wojciecha Koterbę - miłośnika historii Powstania Wielkopolskiego. Gość opowiadał o wydarzeniach, które przyczyniły się do odzyskania przez Polskę niepodległości oraz o gen. Stanisławie Taczaku. Uczniowie słuchali z wielkim zaciekawieniem. Celem spotkania było rozwijanie postawy patriotycznej i poznanie historii kraju. Na koniec zajęć dzieci zagrały na flażoletach „Rotę” oraz zrobiły pamiątkowe zdjęcie.
ZOBACZ TEŻ
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.