Reklama

Mieszków. Rogatki podnosiły się w czasie przejeżdżania pociągu. Jest stanowisko PKP

Opublikowano: śr, 22 wrz 2021 14:04
Autor: | Zdjęcie: Bartosz Nawrocki

Mieszków. Rogatki podnosiły się w czasie przejeżdżania pociągu. Jest stanowisko PKP     - Zdjęcie główne

Przejazd kolejowy na ul. Osieckiej w Mieszkowie. Kolej zareagowała po naszej interwencji | foto Bartosz Nawrocki

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Niebezpieczny przejazd kolejowy w Mieszkowie. PKP znalazło usterkę odpowiedzialną za wadliwe działanie rogatek.

Reklama

Wydaje się, że PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu znalazły przyczynę wadliwie działających rogatek na przejeździe kolejowym na ul. Osieckiej w Mieszkowie. Dwukrotnie pisaliśmy o niebezpiecznych sytuacjach, które sygnalizowali nam kierowcy przejeżdżający na tym skrzyżowaniu torów kolejowych z drogą powiatową.

Z ich relacji wynikało, że rogatki podnosiły się w czasie przejeżdżania pociągu. Innym razem będąc opuszczone nagle podniosły się do góry, a kiedy kierowca ruszył, to nadjechał pociąg. Warto zaznaczyć, że zawsze paliło się czerwone światło. Zdenerwowani kierowcy sygnalizowali, że skoro zawodzi automat w sterowaniu rogatek, to za jakiś czas może się okazać, że nie zadziała sygnalizacja.

Rogatki podnosiły się w czasie przejeżdżania pociągu. Co było przyczyną?  

Sprawę dwukrotnie sygnalizowaliśmy spółce PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Co ustalili jej pracownicy?

- Urządzenia rogatkowe na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Osieckiej w Mieszkowie zostały sprawdzone przez ekipy techniczne. Zdiagnozowany został błąd czujnika jednej z zapór. Czujnik został wyregulowany, obecnie - zarówno sygnalizacja, jak i rogatki - działają prawidłowo. Do czasu regulacji czujnika jedna z rogatek mogła, sporadycznie do końca się nie domykać - mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Rogatki podnosiły się w czasie przejeżdżania pociągu. Nie wolno ignorować czerwonego światła

Jednocześnie przypomina, że czerwone światło przy przejeździe bezwzględnie zakazywało wjazdu na tory - to sygnał STOP, którego ignorowanie za każdym razem prowadzi do niebezpiecznych sytuacji.

- Przy przestrzeganiu przepisów przez użytkowników drogi - a więc zatrzymania się przed pulsującą sygnalizacją - zapewnione było całkowite bezpieczeństwo - przypomina rzecznik. Dodaje, że dla zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa w najbliższych miesiącach na przejeździe kolejowo-drogowym na ul. Osieckiej w Mieszkowie planowany jest montaż dodatkowych urządzeń, zapewniających bezpieczne i sprawne przejazdy pociągów.

Na przejazdach wyposażonych w sygnalizację świetlną i rogatki czerwone światła zapalają się przed zamknięciem zapór.

Rogatki podnosiły się w czasie przejeżdżania pociągu. 99 procent tragedii na torach, to wynik nieodpowiedzialności kierowców

Czerwone światło absolutnie zakazuje wjazdu na przejazd – to sygnał STOP dla kierowców i informacja zapowiadająca zbliżający się do przejazdu pociąg. Na przejazd można wjechać wyłącznie przy uniesionych w górę rogatkach i wyłączonej sygnalizacji. Ignorowanie czerwonego światła to jedna z najczęstszych przyczyn zdarzeń na torach. Za każdym razem prowadzi do niebezpiecznych sytuacji: sprowadza zagrożenie zarówno dla osób w samochodach, jak i pasażerów pociągów.

Wjazd na skrzyżowanie torów z drogą jest możliwy także wyłącznie przy zapewnionym zjeździe z przejazdu, a więc wolnym miejscu za rogatkami. Za każdym razem – niezależnie do zabezpieczeń, w które wyposażony jest przejazd – zbliżając się do torów należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że do przejazdu nie zbliża się pociąg (co określają przepisy prawa o ruchu drogowym). 99% zdarzeń na przejazdach wynika z nieodpowiedzialnego zachowania i nierozważnych decyzji kierowców, rowerzystów i pieszych.
 
W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia albo usterki urządzeń przejazdowych należy skorzystać z Żółtej Naklejki. To dodatkowy element zwiększający bezpieczeństwo na wszystkich przejazdach zarządzanych przez PLK. Żółte Naklejki znajdują się po wewnętrznej stronie krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Oznaczenia zawierają indywidualny nr przejazdu, nr alarmowy 112, z którego należy korzystać w przypadku zagrożenia życia oraz nr techniczny, przeznaczony do zgłaszania ewentualnego nieprawidłowego działania sygnalizacji lub rogatek. Zgłoszenia z wykorzystaniem Żółtej Naklejki umożliwiają szybką reakcję służb ratowniczych oraz technicznych.

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 22 dni temu | ocena +0 / -0

    k

    strach tam jachac najczszejscie jachalam rowerem jadę jestem na torach a o one mi się przed nosem zamykają