PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują perony w Radlinie, na linii kolejowej między Jarocinem a Wrześnią.
Przebudowa przejazdu kolejowego w Radlinie na linii Jarocin-Września
Inwestycja jest realizowana w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Podróżni już korzystają z jednego, przebudowanego peronu.
- Są to m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Zmodernizowany peron jest wyższy, dzięki czemu ułatwia korzystanie z kolei, także osobom mającym trudności z poruszaniem się. Platforma ma antypoślizgową nawierzchnię, dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą, wyczuwalną fakturą oraz tzw. liniami ostrzegawczymi. Dobrą orientację w podróży zapewnia czytelne oznakowanie wraz z przeszklonymi gablotami z rozkładami jazdy i przydatnymi komunikatami - mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Obecnie – w podobnym standardzie – przebudowywany jest peron nr 2, od strony Mieszkowa. Jak podaje spółka, dla zwiększenia bezpieczeństwa peron, znajdujący się dotąd pomiędzy dwoma torami, zostanie wybudowany przy torze prowadzącym w kierunku Jarocina. Prace są ujęte w rozkładzie jazdy i nie wpływają na kursowanie pociągów. Inwestycja pochłonie około 3,7 mln zł, a jej zakończenie planowane jest w drugiej połowie 2024 roku.
- W ramach prac, dla podróżnych przygotowano także bezpieczne dojście na peron, które uwzględnia także potrzeby osób mających trudności z poruszaniem się, i które prowadzi do pobliskiego przejazdu kolejowo-drogowego – zaznacza rzecznik prasowy spółki.
Kierowcy: "Barierki zasłaniają widoczność na tory"
Na postawione barierki dla pieszych narzekają kierowcy. Twierdzą, że zasłaniają widoczność na tory.
- Moim zdaniem, jak się jedzie od Wilkowyi w kierunku Klęki przejeżdżając przez przejazd kolejowy, to te płotki bardzo mocno ograniczają z prawej strony widok na nadjeżdżający pociąg. Proszę, żeby redakcja zainteresowała się sprawą. Może na etapie budowy uda się jeszcze coś zrobić, zmienić, poprawić - sugeruje jeden z kierowców, mieszkaniec Chrzana.
Z podobną uwagą do redakcji zatelefonował inny kierowca.
- Nie wiem po co te płotki ustawili. Chyba tylko po to, aby ograniczyć widoczność kierowcom na nadjeżdżający pociąg - denerwuje się mieszkaniec Wilkowyi.
Zapytany przez nas przypadkowy kierowca przejeżdżający przez przejazd w Radlinie mówi, że dla niego wygrodzenia dla pieszych nie ograniczają widoczności.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe: "Przejazd jest przebudowany zgodnie przepisami"
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zapewnia, że inwestycja jest prowadzona zgodnie z przepisami i nie zagraża bezpieczeństwu kierowców.
- Ze względów bezpieczeństwa podróżnych dojście zostało zabezpieczone – takie zabezpieczenia pojawiają się również na innych stacjach i przystankach. Wygrodzenia poprawiają bezpieczeństwo podróżnych, przy czym nie wpływają na bezpieczeństwo na skrzyżowaniu torów z drogą. Zlokalizowany przy przystanku Radlin przejazd kat. C jest zabezpieczony zgodnie z obowiązującymi przepisami sygnalizacją i znakami, krzyżami św. Andrzeja. Przestrzeganie przepisów i stosowanie się do znaków zapewnia całkowite bezpieczeństwo wszystkim użytkowników – ocenia Radosław Śledziński.
PKP PLK przypomina o zasadach bezpieczeństwa
Czerwone światło to sygnał STOP dla kierowców – absolutnie zakazuje wjazdu na przejazd. Pulsujące światła sygnalizacji to informacja dla kierowców, która zapowiada zbliżanie się pociągu do przejazdu. Ignorowanie czerwonego światła zawsze prowadzi do niebezpiecznych sytuacji, sprowadza zagrożenie dla osób w samochodach i pasażerów pociągu. To jedna z najczęstszych przyczyn zdarzeń na torach.
Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu, a więc wolne miejsce. Za każdym razem zbliżając się do przejazdu, należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie zbliża się pociąg (przepisy prawa o ruchu drogowym). 99% zdarzeń na przejazdach wynika z nieodpowiedzialnego zachowania i nierozważnych decyzji użytkowników przejazdów: kierowców, rowerzystów i pieszych.
W przypadku zagrożenia życia i zdrowia należy skorzystać z Żółtej Naklejki, powiadamiając operatora nr 112 i służby kolejowe o sytuacji na przejeździe. Żółte Naklejki umieszczone są na wszystkich przejazdach po wewnętrznej stronie krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Zawierają trzy numery: indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, z którego należy korzystać w przypadku zagrożenia życia oraz numer techniczny, przeznaczony do zgłaszania ewentualnych usterek na przejeździe. Zgłoszenia z wykorzystaniem Żółtej Naklejki umożliwiają operatorom numeru 112 precyzyjne określenie lokalizacji i sprawne wezwanie pomocy.
Czy Waszym zdaniem barierki dla pieszych na przejeździe kolejowym w Radlinie ograniczają widoczność? Piszcie w komentarzach.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.