Pojazd jest na razie na etapie testów, ale już po pierwszym dniu burmistrz Adam Pawlicki, który wybrał się wraz z Maciejem Zegarem, prezesem Jarocińskich Linii Autobusowych na krótką przejażdżkę nową "emką" zadeklarował, że gmina będzie ubiegać się o pozyskanie dofinansowania na ich zakup.
Autobus testowany będzie przez Jarocińskie Linie Autobusowe przez tydzień na różnych trasach. Jeździł po mieście jako linia "4" i "0". Nie sposób nie zauważyć tego pojazdu, ponieważ wyróżnia go zielony kolor. Flota JLA jest żółta.
"Poza ekologicznym aspektem, że autobusy takie nie generują zanieczyszczeń, gwarantują również wyjątkowy komfort pasażerom. Są niezwykle ciche i charakteryzują się niskim poziomem wibracji. Wyposażone są w klimatyzację i szereg nowoczesnych rozwiązań, np. ładowarki urządzeń mobilnych USB" - napisał włodarz na swoim oficjalnym fanpage'u w mediach społecznościowych.
Dodał również, że autobusy będą znacznie tańsze w eksploatacji, ponieważ spółka będzie w stanie wyprodukować prąd do ich zasilania.
"To bardzo istotny argument w momencie, kiedy samorząd wprowadził w mieście bezpłatną komunikację dla mieszkańców" - podkreślił burmistrz Adam Pawlicki.
Od nowego roku przejazdy autobusami są darmowe, ale jedynie na terenie samego miasta. Przed 1 stycznia bilet jednorazowy kosztował 4 zł. Obecnie bilety w cenie 6 zł obowiązują w tzw. II strefie, w której znajdują się wszystkie miejscowości poza Jarocinem.
Gmina Jarocin testuje nowy autobus elektryczny. Jakie wrażenia?
Jakie wrażenia po dwóch przejażdżkach nowym, ekologicznym pojazdem? Na pewno jest on cichy w porównaniu ze starym taborem i nie wytwarza spalin, przez co powinien być bardziej ekologiczny. Jest na pewno bardziej stabilny i mniej podatnych na wstrząsy wywołane przez dziury i nierówności w naszych drogach. Choć może to bardziej kwestia tego, że pojazd jest nowy, a nie wyeksploatowany i doświadczony na szlakach komunikacyjnych.Autobus ma blisko 60 miejsc stojących i 25 siedzących. Co do komfortu pasażerów, to na pewno zwiększa go w upalne dni klimatyzacja. Większość miejsc - poza 6 - jest umieszczona, podobnie jak w starszych pojazdach na podwyższeniu, co dla osób starszych czy niepełnosprawnych może stanowić pewien problem. Nieco lepiej mają osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, bo przewidziano na jeden całkiem sporo miejsca.
Krytycy elektryków podnoszą argument dotyczący kosztów produkcji samych baterii a także konieczności ich późniejszej utylizacji. Nie brakuje też komentarzy dotyczących pożarów pojazdów elektrycznych. Przykłady z Polski (w Jarocinie nie doszło do pożaru żadnego elektryka), że akcja gaśnicza jest bardzo długa i wymagająca. Coraz więcej dużych jednostek wyposażanych jest w specjalne kontenery do gaszenia akumulatorów.
Co sądzicie o pomyśle elektrycznych autobusów w Jarocinie? Czekamy na komentarze.
ZOBACZ RÓWNIEŻ
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.