Reklama

Reklama

Znów remont mostu w Nowym Mieście. Będą utrudnienia. Na początek zakaz dla ciężarówek

Opublikowano: śr, 8 cze 2016 08:49
Autor:

Znów remont mostu w Nowym Mieście. Będą utrudnienia. Na początek zakaz dla ciężarówek  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Reklama

Most w Nowym Mieście. Most na DK 11. Remont mostu w Nowym Mieście. Utrudnienia na moście. Jarocin. Nowe Miasto. Gmina Nowe Miasto. Droga Krajowa nr 11. S 11

Most na Warcie w Nowym Mieście: najpierw wahadło i korki, potem wyłączenie przeprawy z ruchu ciężarówek, wreszcie kompletne zamknięcie dla samochodów i objazd przez Śrem lub Pyzdry. Taki scenariusz znają wszyscy, którzy codziennie jeżdżą drogą nr 11 - do i z Poznania. Było tak niespełna dwa lata temu, kiedy konstrukcja przechodziła swój ostatni generalny remont.  

Tymczasem poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje kolejną poważną naprawę obiektu. Dlaczego? - Zgodnie z ekspertyzą Politechniki Poznańskiej stara płyta pomostowa o grubości 13 cm  została rozebrana i zastąpiona nową o zwiększonej grubości do 20 cm.  W czerwcu 2015 r. PP przeprowadziła próbne obciążenie, z którego wynika, że most został zakwalifikowany do klasy obciążeń „C” oraz że tiry o masie 42 tony na jednym przęśle wyczerpują projektowaną nośność mostu - tłumaczy szczegółowo Anna Cieślak, specjalista ds. komunikacji w GDDKiA. - Ponieważ struktura ruchu na tym odcinku drogi nr 11 jest zaliczona do ruchu bardzo ciężkiego, sytuacje takie, w których następuje wyczerpanie nośności projektowej powtarzają się z dużą częstotliwością. Z prowadzonego przez nas monitoringu  ciężaru przejeżdżających przez most pojazdów wynika, że po moście poruszają się bez zezwolenia pojazdy, których ciężar przekracza nawet 70 ton.

Posterunek Inspekcji Transportu Drogowego, która niemal tydzień w tydzień bada przejeżdżający mostem transport - jak widać póki co niewiele zmienia.  Drogowcy dodają, że droga S11 (w standardzie ekspresowej) na tym odcinku ma być budowana dopiero po roku 2020 (a więc pewnie i nowy most), dlatego „konieczne stało się podjęcie działań mających na celu utrzymanie  posiadanej nośności użytkowej”.

Przetarg ogłoszony przez GDDKiA wygrała firma Intop z Warszawy. Tym razem inżynierzy chcą wzmocnić główne dźwigary obiektu, przez - jak to opisano w dokumentacji -  „sprężenie  ich kablami zewnętrznymi”. - Na obiekcie zostaną zamocowane liny stalowe o bardzo dużej wytrzymałości, tzw. gumka. Jeśli na obiekt wjedzie bardzo ciężki pojazd, to ta „gumka” się napnie i nie pozwoli mostowi na wychył poza pewne granice - tłumaczy Marcin Gołąbek, kierownik robót. 

Trwają ostatnie uzgodnienia dotyczące tymczasowej organizacji ruchu na czas remontu, którego koszty przekraczają  2.575.000 zł. Na początku most zostanie wyłączony z ruchu ciężarowego. To nie koniec utrudnień. Prawdopodobnie od początku lipca, kiedy rozpocznie się budowa nawierzchni, pojazdy osobowe będą poruszały się wahadłowo.

Roboty zgodnie z założeniem przetargowym powinny być zakończone do 15.08.2016 r. Wszyscy pamiętają jednak rok 2014, kiedy termin oddania przeprawy po remoncie trzeba było kilka razy przesuwać.

[AKTUALIZACJA 12:24]

Fragment komunikatu GDDKiA

W związku z rozpoczętym  remontem  mostu w Nowym Mieście nad Wartą w ciągu drogi krajowej nr 11  pomiędzy Środą Wielkopolską a Jarocinem informujemy, że na chwilę obecną  na obiekcie  nie ma utrudnień dla kierowców gdyż prace prowadzone są pod obiektem.

Aktualnie trwają uzgodnienia dotyczące objazdu dla pojazdów ciężarowych pomiędzy Wykonawcą, Nadzorem, a Zarządem Dróg Wojewódzkich. Najprawdopodobniej będzie to objazd przez Śrem. W drugiej fazie remontu, na etapie układania masy bitumicznej, ruch będzie odbywał się wahadłowo.

Obecnie Wykonawca prowadzi prace przygotowawcze związane z montażem rusztowania pod obiektem mostowym żeby natychmiast po uzgodnieniu organizacji ruchu rozpoczął się  remont. Kierowców prosimy o cierpliwość oraz zachowanie ostrożności.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (29)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 4 lata temu | ocena +0 / -0

    egge

    Tradycja połączona z nowoczesnością, solidność i fachowość to najkrótsza wizytówka fabryki Okien i Drzwi Astra Lublin. Zapraszamy do kontaktu. http://oknadrzwi-lublin.pl/

  • 4 lata temu | ocena +0 / -0

    efgegeg

    Chcemy pracować na sukces naszych zleceniodawców reagując szybko na ich uwagi, dopasowując nasze rozwiązania do indywidualnych potrzeb. Zachęcamy do współpracy. http://roslandomdesign.pl/

  • 5 lat temu | ocena +0 / -0

    anonim

    Ciagle remonty. Wybudowac nowy most i problem rozwiązany.Teraz objazdy po 20 km

  • 5 lat temu | ocena +0 / -0

    wkur

    usuwaja komentarze ktore mialy ho lapek w gore

  • 5 lat temu | ocena +1 / -0

    Czech AK

    #damy rade

  • 5 lat temu | ocena +2 / -2

    do PO

    Akurat PGS nie musza jechac przez Nowe Miasto do Poznania. Przez Srem jest blizej, Sherlocku ;)

  • 5 lat temu | ocena +5 / -1

    Piotrek

    Ludzie po co stawiać nowy most? Bezrobocie jest to ludzie muszą mieć pracę przy remontach.

  • 5 lat temu | ocena +8 / -0

    obeznany inżynier

    Ten most jest do rozebrania i koniec tematu.

  • 5 lat temu | ocena +9 / -6

    PO

    Ojojoj... wszystkie PJA, PKR, PGS, POS, PK... będą miały problem z dojazdem do metropolii, chlebodawcy. Jakie to uczucie jechać 1h30min w jedną stronę do roboty i wracać o 18(w najlepszym wypadku) z pracy do domu również tak samo długo? Te wasze wiochy to są sypialnie, OK. Ale jak pracujecie w Poznaniu, korzystacie z naszych dróg, infrastruktury, t... Rozwiń

  • 5 lat temu | ocena +8 / -0

    Rututu

    Przepraszam bardzo ale niech mi ktoś powie jaki jest problem by postawić nowy most na miejscu starego który został zniszczony w czasach II wojny światowej? Tam grunt jest inny (twardy) niż w miejscu owego mostu.

  • 5 lat temu | ocena +0 / -0

    remka

    Nasze towary ruszają jutro w trasę z http://ekspo-trans.pl/uslugi/ Nie chcemy by transport stał w korku, nie możemy pozwolić sobie na opóźnienia.

  • 5 lat temu | ocena +16 / -1

    pol

    Najdłuższy tunel w Alpach budowano 17 lat. Most remontują na strumyku 20 lat. Takich mamy fachowców. Tam tyle kasy utopili,że dwa nowe byłyby postawione. Kto na tym zarabia?

  • 5 lat temu | ocena +11 / -0

    Marek

    Od lat problemem jest most w Nowym Mieście. Kiedyś fachowcy mówili, że słupy na których on jest oparty zapadają się ze względy na bagniste podłoże.Jeśli tak to może dobrym rozwiązaniem byłby most wiszący taki jak we Wrocławiu na obwodnicy- autostradzie?

  • 5 lat temu | ocena +2 / -0

    Cn

    Wisieleć powinien zdać egzamin

  • 5 lat temu | ocena +18 / -3

    regen

    Po pierwsze przeładowane tiry, po drugie tiry na pełnym bucie wlatujące na most do momentu gdy ustawiono fotoradar, ale największy wkład w uszkodzenie mostu w ostatnim czasie (nawet czuć bardziej nierówności) ma kaliska firemka przysypująca dziury na odcinku Kórnik-Jarocin. Robili coś przed mostem, ruch zatrzymany tak, że na całym moście stały auta... Rozwiń