Reklama

Reklama

Szukają wykonawcy remontu linii PKP z Jarocina do Koźmina

Opublikowano: śr, 17 lis 2021 11:00
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiło przetarg na naprawę odcinka linii 281. Zgłosiło się sporo chętnych.

Reklama

Na początku października PKP ogłosiło przetarg na remont fragmentu linii między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem. Chodzi dokładnie o linię 281 Oleśnica – Chojnice na odcinku Koźmin Wlkp. – Jarocin w torze nr 1, na odcinku od 78,352 km do 92,175 km (linia jest jednotorowa).

Tory między Jarocinem a Koźminem – jak wyglądają teraz?

Odcinek w chwili obecnej nie jest w najlepszym stanie: podsypka tłuczniowa uległa degradacji, część podkładów kolejowych jest dość zużyta. Ogranicza to prędkość z jaką na tym odcinku mągą się poruszać pociągi do 40 km/h. Po przebudowie pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 120 km/h.

Linia 281 – prace i przetarg

Prace zaplanowano na przyszły rok. Oprócz wymiany nawierzchni kolejowej obejmują także urządzenia sterowania i zasilania trakcyjnego, urządzenia i układy elektroenergetyczne, obiekty inżynieryjne na wskazanym odcinku linii i przejazdy kolejowo-drogowe.
Zgłaszający się do przetargu muszą udowodnić, że brali już udział w pracach dotyczących infrastruktury kolejowej lub przejazdów kolejowo-drogowych. Jedynym kryterium w przetargu jest cena. 

Oferty w przetargu na remont fragmentu linii 281

Zgłosiło się sporo zainteresowanych wykonawców wpłynęło aż 17 ofert. Najniższą kwotę za projekt i wykonanie prac zaproponował Porr (55,8 mln złotych netto), następnie, pod względem ceny, plasuje się konsorcjum EL-IN i Future Adventure Construction ze Skierniewic, które chce 57,2 mln złotych. Najdroższą oferta z kolei wynosi 97 milionów złotych.

16 listopada PKP PLK poinformowały, że na wykonanie prac remontowych chce przeznaczyć 67,7 mln złotych netto. Teraz odbędzie się ocena ofert, następnie zostanie wybrany najlepszy wykonawca, a na koniec PKP PLK podpisze z nim umowę.

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (6)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 20 dni temu | ocena +6 / -5

    Mieszkajaca niedaleko Jęczmiennej/Nowe Parcele

    A będą na tej linii ekrany dźwiekochłonne? W wielu miejscach po przebudowie takich linii pomimo nowych podkładów hałas jest nie do wytrzymania podczas przejazdów z taką predkością. Teraz może da się przyzwyczaić, ale cięzko to sobie wyobrazić po przebudowie(głównie rejony od ulicy Jęczmiennej).. Z kolei na niektórych odcinkach gdzie wczesniej nie b... Rozwiń

    • 20 dni temu | ocena +6 / -0

      Abc

      Myślę że nie będzie ekranów, związku z tym że budynki mieszkalne są w odległości większej niż 50 m. Ale wiedzieć że linia była wcześniej, niż niektóre okoliczne zabudowy. Jeśli będzie modernizacja linii to oznacza że będą ciszej jeździć po torach...

    • 20 dni temu | ocena +15 / -4

      Miru$

      Najpierw była linia kolejowa czy Twój dom? Wiedzieliście przy jakim miejscu się budujecie lub zamieszkacie, a teraz roszczenia?

      • 20 dni temu | ocena +2 / -3

        Mieszkajaca niedaleko Jeczmiennej/Nowe Parcele

        Dziekuje użytkownikowi "forum" za informacje, a temu baranowi Miru$ troche ogłady za patrzenie na świat przez własny pryzmat.

      • 20 dni temu | ocena +2 / -0

        forum

        To co znalazłem w specyfikacji zamówienia dla ul. Wybudowanej: Podniesienie kategorii do kat. C, wymiana zabudowy przejazdu z płyt betonowych CBP na nową z płyt małogabarytowych, na dojeździe odtworzenie nawierzchni z kostki (z odzyskanego materiału). Z tego wynika, że zostanie zamontowana sygnalizacja przejazdowa bez rogatek. Żadnych ekranów nie b... Rozwiń

      • 20 dni temu | ocena +4 / -2

        Mieszkajaca niedaleko Jeczmiennej/Nowe Parcele

        Nikt rozszczeń nie ma. To normalna rozbudowa infrastruktury. Jak Ci postawią pod domem obwodnicę to co, nie spytasz czy przy okazji nie zrobia paneli dźwiekochłonnych? Ską tyle jadu? Moze sam masz 5 metrów do głównej drogi i problem. Wiec stąd moje zapytanie - czy podczas realizacji tej linni jest PRZEWIDZIANA bariera dźwiekochłonna + wykonanie str... Rozwiń