Na początku października PKP ogłosiło przetarg na remont fragmentu linii między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem. Chodzi dokładnie o linię 281 Oleśnica – Chojnice na odcinku Koźmin Wlkp. – Jarocin w torze nr 1, na odcinku od 78,352 km do 92,175 km (linia jest jednotorowa).
Tory między Jarocinem a Koźminem – jak wyglądają teraz?
Odcinek w chwili obecnej nie jest w najlepszym stanie: podsypka tłuczniowa uległa degradacji, część podkładów kolejowych jest dość zużyta. Ogranicza to prędkość z jaką na tym odcinku mągą się poruszać pociągi do 40 km/h. Po przebudowie pociągi będą mogły poruszać się z prędkością nawet do 120 km/h.
Linia 281 – prace i przetarg
Prace zaplanowano na przyszły rok. Oprócz wymiany nawierzchni kolejowej obejmują także urządzenia sterowania i zasilania trakcyjnego, urządzenia i układy elektroenergetyczne, obiekty inżynieryjne na wskazanym odcinku linii i przejazdy kolejowo-drogowe.
Zgłaszający się do przetargu muszą udowodnić, że brali już udział w pracach dotyczących infrastruktury kolejowej lub przejazdów kolejowo-drogowych. Jedynym kryterium w przetargu jest cena.
Oferty w przetargu na remont fragmentu linii 281
Zgłosiło się sporo zainteresowanych wykonawców – wpłynęło aż 17 ofert. Najniższą kwotę za projekt i wykonanie prac zaproponował Porr (55,8 mln złotych netto), następnie, pod względem ceny, plasuje się konsorcjum EL-IN i Future Adventure Construction ze Skierniewic, które chce 57,2 mln złotych. Najdroższą oferta z kolei wynosi 97 milionów złotych.16 listopada PKP PLK poinformowały, że na wykonanie prac remontowych chce przeznaczyć 67,7 mln złotych netto. Teraz odbędzie się ocena ofert, następnie zostanie wybrany najlepszy wykonawca, a na koniec PKP PLK podpisze z nim umowę.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.