reklama

Oszustwo na „pracownika banku”. Mieszkaniec Żerkowa stracił kilkanaście tysięcy złotych

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Oszustwo na „pracownika banku”. Mieszkaniec Żerkowa stracił kilkanaście tysięcy złotych - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMieszkaniec gminy Żerków stracił kilkanaście tysięcy złotych po tym, jak uwierzył oszustowi, który podawał się za pracownika banku.
Reklama lokalna
reklama

Niedawno informowaliśmy oszustwach „Na blik” i „ Na link”, których ofiarą padli mieszkańcy naszego powiatu. W każdym z tych przypadków zawiodła czujność, której - jak podkreślają policjanci - nie powinniśmy tracić szczególnie w kontaktach za pośrednictwem internetu. 

Oszustwo na „pracownika banku”     

Teraz policja w Jarocinie poinformowała o oszustwie na „pracownika banku”. Chodż zdarzenie miało miejsce 21 sierpnia, funckjonariusze zgłoszenie otrzymali dopiero tydzień później.  

- Mieszkaniec gminy Żerków powiadomił nas, że osoba podająca się za pracownika banku  telefonicznie wyłudziła do niego dane logowania do konta - mówi asp. sztab. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie.

Mieszkaniec gminy Żerków stracił kilka tysięcy złotych

Trefny pracownik banku wmówił 73-latkowi, że na jego dane został złożony wniosek o kredyt i konieczne jest ich zweryfikowaniem, a do tego potrzebne są dane do logowania. Po tym, jak senior przekazał numer klienta i hasło - stracił ponad 17 tys. zł. 

Policja próbuje ustalić sprawcę oszustwa. 

Pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta

Policja apeluje o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji.

Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności - podkreślają stróże prawa. 

Policjanci przypominają i ostrzegają:

- pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS;
- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta;
- tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić dzwoniąc na infolinię.

Należy też pamiętać, by wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy powiadamiać policję - dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama