Po trwających kilka lat pracach projektowych i konsultacjach z mieszkańcami, spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła ostateczny przebieg Kolej Dużych Prędkości na odcinku Sieradz - Kalisz - Pleszew - Poznań, który obejmuje powiat jarociński i gminę Nowe Miasto nad Wartą.
Ostateczny przebieg Kolei Dużych Prędkości na terenie powiatu jarocińskiego
Na naszym terenie Kolej Dużych Prędkości będzie przebiegała przez gminy: Jarocin, Kotlin i Nowe Miasto nad Wartą.W związku z tym w Starostwie Powiatowym w Jarocinie odbyło się spotkanie z sołtysami miejscowości z powiatu jarocińskiego, których dotyczy inwestycja. Uczestniczyły w nim również wicestarosta Katarzyna Szymkowiak i poseł Lidia Czechak.
Temat referował między innymi Wiesław Ratajczak, główny specjalista ds. powiatowego drogownictwa. Uczestnicy poznali ostateczny przebieg torów i całej infrastruktury towarzyszącej na terenie naszego powiatu - zobacz MAPĘ PONIŻEJ.
„Część sołtysów wnioskowała o przesłanie map z przebiegiem na adres e-mailowy, by móc przekazać dokładne informacje mieszkańcom” - czytamy w komunikacie starostwa na temat spotkania.
Szczegółowy przebieg linii kolejowej nr 85 Sieradz - Kalisz - Pleszew - Poznań, można zobaczyć TUTAJ
Uczestników spotkania w starostwie poinformowano, że spółka CPK będzie prowadziła indywidualne rozmowy z mieszkańcami na temat dobrowolnych odszkodowań za przejęte nieruchomości.
Pociągi KDP będą jeździć z prędkością do 350 km/h
Najważniejsze terminy dotyczące budowy linii kolejowej nr 85 na odcinku Sieradz - Kalisz - Pleszew - Poznań:
- IV kwartał 2024 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- IV kwartał 2025 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym,
- IV kwartał 2026 r. - opracowanie projektu architektoniczno-budowlanego,
- I kwartał 2026 r. - złożenie wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej,
- IV kwartał 2026 r. - złożenie wniosku o pozwolenie na budowę.
„W następstwie szeroko zakrojonych konsultacji z mieszkańcami i wykonawcą Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ), spółka CPK zdecydowała o stworzeniu hybrydy łączącej zalety kilku wariantów na poszczególnych odcinkach. W konsekwencji do analiz wprowadzony został wariant hybrydowy oznaczony symbolem W9, który jest kompilacją przebiegu wariantu W1 do rejonu Kalisza, W3 od Kalisza do Kotlina i W2 od Kotlina do Poznania” - informuje spółka CPK.
Czy budowa Kolei Dużych Prędkości jest aszym zdaniem potrzebna - zagłosujcie w naszej SONDZIE
PRZECZYTAJ TAKŻE
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.