W mediach społecznościowych pojawiła się petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew.
Rondo w tym miejscu ze zjazdem na Poznań było już zaplanowane przy okazji projektu budowy nowej obwodnicy Jarocina. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmieniła jednak plany i rondo zostało pobudowane bliżej miasta.
Jarocin. Jest petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew
Tym samym skrzyżowanie krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew pozostało nadal niebezpiecznym miejscem, gdzie nie tylko tworzą się korki, ale co jakiś czas dochodzi do groźnych kolizji.W jednej z nich uczestniczyła pani Joanna, która jeździ tam często i - jak twierdzi - doskonale zna sytuację.
„W zeszłym tygodniu miałam wypadek w Jarocinie przy wyjeździe z Witaszyczek w stronę Jarocina. Sporządziłam petycję w sprawie budowy ronda na tym skrzyżowaniu, ponieważ to nie pierwszy raz kiedy dochodzi tam do groźnej kolizji” - napisała w mediach społecznościowych.
Jarocin. Jest petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew. Ty tez możesz ją podpisać.
I zamieściła treść petycji:
„Nieustannie rosnący ruch drogowy samochodów osobowych jak i ciężarowych w obrębie wskazanego skrzyżowania jest związany z bardzo dynamicznym rozwojem i rozrastaniem się okolicznych miast (Jarocin, Pleszew, Kalisz, Ostrów itp). Jest on przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji, do których dochodzi na tym skrzyżowaniu niemalże każdego dnia, w tym licznych wypadków i kolizji - o czym świadczą m.in dane z Komendy Powiatowej w Jarocinie.
Tworzące się w tym miejscu korki, stanowią dużą uciążliwość m.in dla osób wracających z pobliskich zakładów pracy w tym Martin Bauer Group czy Lenwit, znajdujących się w Witaszyczkach.
Budowa ronda w tym miejscu jest konieczna ponieważ:
1. Wymusi na kierujących pojazdami zmniejszenie prędkości przy pokonywaniu skrzyżowania, przez co zwiększy się w znacznym stopniu bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi.
2. W związku z niższą prędkością samochodów oraz faktem, że na rondzie pojazdy poruszają się w tym samym kierunku, wyeliminowane zostanie najgroźniejsze ryzyko - możliwość zderzenia czołowego lub czołowo-bocznego pojazdów jadących z dużą prędkością.
3. Upłynni ruch pojazdów na skrzyżowaniu, dając równe prawa wszystkim pojazdom wjeżdżającym na skrzyżowanie, co spowoduje wyeliminowanie tworzenia się kolejek od strony Jarocina w stronę Pleszewa oraz transferu aut na drodze Poznań-Katowice.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty proszę o przychylne rozpatrzenie prośby. Liczę że dobro wszystkich uczestników ruchu leży w naszym wspólnym interesie.”
Jarocin. Jest petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew. Co na to GDDKiA?
Wysłaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapytanie czy i jakie są szanse na budowę ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew. Czekamy na odpowiedź.Czy Twoim zdaniem rondo w tym miejscu jest potrzebne - co o tym sądzicie, a może są inne, niebezpieczne skrzyżowania, gdzie potrzebne są podobne rozwiązania - piszcie w komentarzach.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.