Fałszywe maile wymuszają płatność w viaTOLL
Przed oszustwami ostrzega także administracja skarbowa. Ostatnio informuje o fałszywych mailach, które wymuszają płatność w viaTOLL.Nieprawdziwe wiadomości podpisane są przez „Zespół viaTOLL” i odsyłają do fałszywej strony www. A tak naprawdę to próby wyłudzenia danych do logowania i danych autoryzacyjnych do bankowości.
Cyberprzestępcy za pośrednictwem fałszywej strony mogą przejąć dane logowania oraz dane autoryzacyjne do bankowości. Przechwycone w ten sposób informacje mogą zostać wykorzystane do kradzieży pieniędzy z konta bankowego ofiary.
Usługa viaTOLL już nie istnieje
- Świadczenie usługi viaTOLL zostało zakończone z 30 września 2021 roku - podkreśla Małgorzata Spychała - Szuszczyńska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu.
Tym samym zakończono pobór płatności za przejazd drogami płatnymi za pośrednictwem viaTOLL.
Co warto zrobić, żeby uchronić się przed oszustwem?
„W przypadku otrzymania podejrzanego maila, który dotyczy usługi viaTOLL, prosimy o przekazanie zgłoszenia na adres: incydent@mf.gov.pl lub o kontakt telefoniczny pod numerami: 800-101-101, + 48 (22) 521-10-10. Każde zgłoszenie może pomóc ochronić tysiące innych użytkowników” - czytamy w komunikacie administracji skarbowej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.