reklama

Wagi magazynowe oraz najazdowe — jaką wybrać do firmy?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: zdjęcie partnera

Wagi magazynowe oraz najazdowe — jaką wybrać do firmy? - Zdjęcie główne

foto zdjęcie partnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane W wielu branżach pomiar ciężaru towaru jest codziennością. Do tego zadania potrzebny jest wysokiej jakości sprzęt. Na co zwrócić uwagę przy jego wyborze?
reklama

Najbardziej znienawidzone wagi to te w wersji łazienkowej. Na szczęście skupimy się na ich kuzynach, których spotkać można w magazynach, halach produkcyjnych, czy hurtowniach. Charakteryzują się większym zakresem pomiarowym, który może sięgać kilku ton. Wybór odpowiedniego dla firmy sprzętu powinien być podyktowany profilem działalności. Od niego zależy, jak ciężkie produkty trafiają na wagę, co da przedsiębiorcy punkt wyjścia do poszukiwań właściwego modelu. Na co warto zwrócić uwagę?

Wybieramy wagę elektroniczną

Wagi najazdowe albo magazynowe mają określone przeznaczenie. Przedsiębiorca powinien skupić się na sprzętach, które spełnią jego oczekiwania. Wyróżnić można takie urządzenia pomiarowe jak: wagi sklepowe, wagi magazynowe, pod zabudowę czy etykietujące. W kolejnym kroku dobrze określić, jakiego rodzaju urządzenia szukamy: wagi kontrolnej do typowego pomiaru ciężaru, czy wagi kalkulacyjne, które mają możliwość wprowadzenia ceny danego produktu. Ten drugi wariant popularny jest w sklepach, ale nie przekreśla to jego przydatności w przypadku pracy na magazynie.

reklama

Wśród parametrów należy zwrócić uwagę na:

  • zakres ważenia,
  • funkcję liczenia sztuk,
  • współpraca z komputerem lub kasą fiskalną,
  • drukowanie etykiet,
  • rodzaj zasilania: bateria/akumulator,
  • legalizacja.

Zakres ważenia

Zakres ważenia to maksymalna masa, którą można położyć na szali. Jeśli zwyczajowo w firmie mamy do czynienia z obciążeniami do 100 kg, to waga z limitem 150 kg będzie wystarczająca. Zawsze dobrze zdecydować się na większą skalę. W sytuacji, gdy pojawi się niestandardowy ciężar, możemy łatwo przeciążyć wagę.

Funkcja liczenia sztuk

Przydatne rozwiązanie w przypadku towarów o identycznej masie jednostkowej. Posłużymy się przykładem śrubek. Zdarza się, że klientom zależy na określonej ilości wspomnianych śrub np. 137. Jeśli waga ma zaprogramowane odpowiednie ustawienia, to zważenie wspomnianej liczby będzie banalne. Urządzenie z taką funkcjonalnością sprawdzi się również w wielu innych miejscach.

reklama

Współpraca z komputerem lub kasą fiskalną

Wagi magazynowe często połączone są z komputerem, który zbiera dane z wielu urządzeń jednocześnie. Jest to przydatne w firmach, gdzie jednocześnie wykonuje się wiele operacji przeładunkowych, ale także w firmach produkcyjnych. W przypadku handlu hurtowego istnieje możliwość podłączenia do kasy fiskalnej, co przyśpiesza sfinalizowanie transakcji.

Zasilanie

Niektóre urządzenia mają wbudowane akumulatory, które umożliwiają im pracę bez podłączenia do sieci. Jest to wygodne, gdy w budynku pojawi się awaria lub dojdzie do chwilowego spadku napięcia. Dzięki temu zachowamy wszystkie informacje pomiarowe, co jest bardzo przydatne w przypadku sumowania.

reklama

Legalizacja

Wagi najazdowe lub magazynowe mogą służyć tylko na potrzeby wewnętrzne firmy. Wówczas nie ma potrzeby legalizacji sprzętu. Jednak w sytuacji, gdy urządzenie będzie wykorzystywane w handlu, to musi zostać zalegalizowane. Wagi legalizowane posiadają stosowny certyfikat zgodności i zatwierdzenie typu. Przed zakupem, zawsze warto zapytać o tę kwestię, aby mieć pewność, że kupujemy właściwe wyposażenie.

Wagi magazynowe i wagi najazdowe to sprzęty, które wykorzystuje się w wielu branżach. Wybór odpowiedniego sprzętu to najczęściej kwestia indywidualna. Warto jednak pamiętać o wspomnianych wytycznych, na które warto zwrócić uwagę w momencie zakupu.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama