Reklama

Co potrzebujesz do otwarcia sklepu internetowego?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: pexels.com

Co potrzebujesz do otwarcia sklepu internetowego? - Zdjęcie główne

foto pexels.com

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Promowane Otworzenie własnego sklepu online jest obecnie proste, jak nigdy wcześniej. Ze względu na elastyczne warunki dropshippingu nie trzeba nawet dysponować magazynem, a jedynie stroną internetową, na której umożliwisz swoim przyszłym klientom zakup produktów. Pierwszym krokiem jest oczywiście obmyślenie strategii funkcjonowania sklepu. Zanim rozpocznie on swoją działalność, musisz zadbać o cztery najważniejsze elementy: hosting, silnik, metody płatności, kurierów.

Reklama

Dobry hosting to podstawa

Zanim otworzysz stronę internetową, potrzebujesz hostingu, który zaoferuje dostęp do serwera. To na serwerze zewnętrznej firmy znajdować się będzie Twój sklep oraz wszystkie bazy danych. Musi to być hosting o odpowiedniej pojemności danych, jako iż sklepy internetowe z czasem pochłaniają sporo miejsca. Na szczęście, wiele firm hostingowych posiada w swojej ofercie usługi zaprojektowane z myślą o osobach, które planują otworzenie własnego sklepu internetowego. W pierwszym roku działalności można liczyć na atrakcyjne promocje i dużo niższą cenę usługi. Po upływie okresu umowy możesz wybrać lepszy hosting, przygotowując się do dalszego rozwoju swojej strony. W tym miejscu możesz także wykupić domenę, na której stanie Twój sklep online. Przed wyborem hostingu sprawdź aktualny ranking hostingów: https://www.niepoddawajsie.pl/jaki-hosting-wybrac dzięki któremu porównasz oferty różnych firm.

Funkcjonalny silnik sklepu internetowego

Sklepy internetowe muszą być wyposażone w silnik, który decyduje o wszystkich funkcjonalnościach, takich jak: wyświetlanie produktów, proces składania i przetwarzania zamówień, możliwość tworzenia dedykowanej oferty oraz wiele, wiele więcej. Bez dobrego silnika ani rusz. Do wyboru jest kilka opcji. Silniki open source są w teorii darmowe, a płacimy w nich jedynie za dodatkowe funkcje i rozszerzenia. Silniki SaaS to tzw. silniki abonamentowe. Zwykle płacimy za rok korzystania z danego silnika, a następnie mamy możliwość przedłużenia umowy lub zmiany. Tutaj należy być jednak bardzo ostrożnym, ponieważ zmiana silnika może mocno odmienić działanie sklepu, co dla stałych klientów może być niespodzianką. Istnieją także silniki dedykowane, które są najdroższe, ponieważ programiści tworzą je pod kątem indywidualnych potrzeb danego sklepu.

Szybkie metody płatności

Klienci zawsze będą oczekiwać szybkich i wygodnych metod płatności za swoje zakupy. Dla Ciebie również jest to korzyść, ponieważ od razu pozyskujesz środki na swój rachunek bankowy. W tym celu należy nawiązać współpracę z jedną z wiodących platform oferujących błyskawiczne płatności online. W czołówce najpopularniejszych platform wymienimy: Blue Media, Przelewy24, Dotpay, Tpay czy PayU. Warto sprawdzić miejsca tych firm w rankingu płatności online. Z czasem możesz oczywiście zaoferować swoim klientom nowe sposoby płatności. Powyższe platformy oferują szybkie przelewy bankowe, płatności kartą VISA/Mastercard, a także mobilne przelewy BLIK. Niektóre serwisy obsługują także portmonetki elektroniczne, takie jak chociażby Paysafecard.

Wybór usług kurierskich

Jeśli Twój sklep internetowy będzie bazował na dropshippingu czyli integracją z hurtownią, ten punkt możesz pominąć. To hurtownia odpowiada za dostawy produktów. Jeśli jednak chcesz samodzielnie wysyłać sprzedany towar do odbiorcy, musisz oczywiście wybrać usługi kurierskie. Najprostszą i darmową metodą są automaty pocztowe. Po prostu idziesz z paczką do takiego automatu, nadajesz paczkę do automatu wybranego przez klienta i umieszczasz paczkę w skrytce. Warto jednak nawiązać współpracę z jedną z czołowych firm kurierskich, aby umożliwić klientom zamówienie produktów bezpośrednio pod wskazany adres.

Możesz też zlecić stworzenie sklepu internetowego fachowcom. Jedną z najskuteczniejszych firm, które tworzą sklepy internetowe jest Agencja Internetowa XZT.PL. Sklep internetowy kosztuje od 2499 zł przy najprostszych rozwiązaniach do nawet 12000 zł przy skomplikowanych.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy