"Nie można się dodzwonić na pocztę w Jarocinie. Główna poczta : "Nie ma takiego numeru", Poczta na św. Ducha nie odbiera. Co się dzieje?" - pytała mailowo pani Marta.
Jak się okazuje na drzwiach budynku poczty przy al. Niepodległości pojawiła się kartka z informacją, że placówka będzie nieczynna od wtorku 7 maja. Przyczyną zamknięcia ma być zalanie pomieszczeń. Dyrekcja przeprasza za powstałe utrudnienia.
Gdzie mieszkańcy Jarocina mogą odbierać awizo?
Pełny zakres usług, w tym obsługa awizowanych przesyłek została przeniesiona do filii przy ul. św. Ducha 32.Punkt jest czynny:
- poniedziałki w godz. 13.00-20.00 (przerwa w godz. 16.00-16.30)
- wtorek - piątek w godz. 10.30-17.30 (przerwa w godz. 14.00-14.30)
- poniedziałek-piątek w godz. 10.00-18.00
- sobota w godz. 8.00-14.00
Z pytaniem o to, co się wydarzyło w urzędzie, jak długo potrwa remont obiektu oraz o to, czym jest spowodowane skrócenie czasu obsługi klientów zwróciliśmy się do rzecznika Poczty Polskiej. Czekamy na odopowiedź. Opublikujemy ją niezwłocznie po jej otrzymaniu.
[AKTUALIZACJA, piątek 10 maja]
Poniżej publikujemy treść odpowiedzi, jaką otrzymaliśmy z biura prasowego:
"Z uwagi na uwarunkowania ekonomiczne spółki oraz zauważalny spadek popytu klientów na tradycyjne usługi, niezbędnym jest wdrażanie procesów optymalizacyjnych. Czas pracy placówek dostosowywany jest zarówno do zapotrzebowania na usługi, ale również do możliwości organizacyjnych. Zmiana czasu pracy placówki w Jarocinie została wprowadzona 2 kwietnia i była poprzedzona analizą natężenia ruchu klientów. Informacja dla klientów o tej zmianie została umieszczona na drzwiach wejściowych do placówki z dwutygodniowym wyprzedzeniem. W powiecie jarocińskim funkcjonuje 14 placówek. Na terenie miasta Jarocin, poza obecnie nieczynnym urzędem pocztowym, dostępne są dwie filie: przy ul. Św. Ducha 32 oraz na os. Konstytucji 3 Maja 31. W Jarocinie funkcjonuje również agencja pocztowa przy ul. Wrocławskiej 47, czynna w dni robocze oraz soboty.
Na skutek awarii, która miała miejsce 6 maja budynek będący siedzibą placówki został wyłączony z użytkowania. Zalaniu uległy dwie kondygnacje wraz z częściowym zniszczeniem wyposażenia i sprzętu. Urząd pocztowy funkcjonuje w trybie awaryjnym. Korzystanie z budynku, zarówno przez klientów, jak i pracowników jest niemożliwe. W celu zabezpieczenia procesu ciągłości doręczania przesyłek, przekazów i paczek uruchomiono zastępcze rozwiązania. Przesyłki awizowane zostały przekierowane od dnia 7.05.2024 r. do filii zlokalizowanej przy ul. Św. Ducha 32, analogicznie obsługa klientów umownych. Listonosze wiejscy oraz kurierzy od 8-14.05. pobierają materiał w innej placówce powiatowej.
Została również podjęta decyzja o wydłużeniu godzin obsługi klientów od dnia 11.05.2024 r. w filii przy ul. Św. Ducha oraz o zwiększeniu jej dostępności poprzez uruchomienie funkcjonowania placówki w soboty od dnia 11.05.2024 r. i przekierowaniu obsługi klientów umownych do obu filii m. Jarocin. Aktualnie prowadzone są działania w celu pozyskania lokalu zastępczego zlokalizowanego w Jarocinie."
ZOBACZ RÓWNIEŻ
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.