Nowa usługa jest zapowiedzią uruchomienia Biura Obsługi Miasta w odremontowanym i zmodernizowanym ratuszu.
Modernizacja jarocińskiego ratusza z dofinansowaniem z Funduszy Norweskich
Jarociński ratusz zmienia swój wygląd i charakter. Instytucje, które w nim funkcjonowały musiały się wyprowadzić, to między innymi Muzeum Regionalne oraz Urząd Stanu Cywilnego.Od niemal dwóch lat modernizację wykonuje firma Sław Bud Sławomir Kobylski z Bachorzewa, która wcześniej przeprowadzała między innymi remont wnętrz i elewacji pałacu Radolińskich w Jarocinie.
Koszt adaptacji pomieszczeń w ratuszu wyceniono na 13.885.224 zł. Jednym z elementów inwestycji jest winda, która została już zamontowana w budynku. Ma ona ułatwić dostęp między innymi do sali sesyjnej w ratuszu, gdzie poza posiedzeniami rady będą się odbywały różnego rodzaju spotkania z udziałem mieszkańców.
Inwestycja w ratuszu jest wykonywane w ramach projektu „Jarocin Miastem Jutra”, na który gmina Jarocin pozyskała 3,5 mln euro z Funduszy Norweskich. Z tego samego dofinansowania realizowana jest między innymi budowa Jarocińskiego Centrum Edukacji i Kariery JaCEK oraz projekty wspierające organizacje pozarządowe.
Prace odbywają się pod nadzorem Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu i są już na ukończeniu. Obecnie trwa urządzanie wnętrz.
Biurze Obsługi Miasta w jarocińskim ratuszu z wieloma udogodnieniami
Odremontowany ratusz już wkrótce ma zostać oddany do użytku. Swoje gabinety znajdą tam burmistrz Jarocina i jego zastępcy. Urządzona zostanie również kancelaria władz miasta, niektóre biura urzędu miejskiego oraz Rada Miejska w Jarocinie z biurem, które ją obsługuje.Jako pierwsze, w sobotę - 2 kwietnia, otwarte zostanie Biuro Obsługi Miasta, usytuowane na parterze. Mieszkańcy otrzymają potrzebne formularze i wnioski oraz informacje, w jaki sposób załatwić swoją sprawę.
„Elektroniczna lupa umożliwi seniorom oraz osobom niedowidzącym powiększanie obrazu oraz tekstu” - informuje Urząd Miejski w Jarocinie.
Stanowisko informacji wyposażone będzie w wiele udogodnień. Jednym z nich będzie pętla indukcyjna, która umożliwi komunikację bez zakłóceń, eliminując szum z otoczenia, szczególnie uciążliwy dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
Udostępnione zostanie również stanowisko „cichej obsługi” przeznaczone dla tych, którzy czują się niekomfortowo w otoczeniu większej liczby osób, w miejscu, gdzie są narażone na wiele bodźców - między innymi dla osób ze spektrum autyzmu, z zespołem Aspergera czy dla seniorów.
W Biurze Obsługi Miasta ma pracować ośmiu urzędników, między innymi z wydziału rozwoju i Finansów, którzy na co dzień zajmują się bieżącą obsługą mieszkańców.
- Wprowadzamy nowe standardy. Zależy nam na tym, by jakość obsługi i świadczonych przez nas usług był jak najlepszy - zaznacza wiceburmistrz Bartosz Walczak.
Kontakt z jarocińskimi urzędnikami przez messengera
Zapowiedzią otwarcia Biura Obsługi Miasta w ratuszu jest uruchomienie nowej usługi, jaką jest możliwość skontaktowania się z urzędem miejskim poprzez aplikację messenger.Jak to zrobić - należy odnaleźć profil Biuro Obsługi Miasta Jarocin w mediach społecznościowych, polubić go, a następnie przesłać zapytanie do pracownika urzędu.
Od kwietnia Urząd Miejski w Jarocinie zamierza też wydłużyć godziny otwarcia i obsługi mieszkańców. O szczegółach będziemy informować.
Czy rozwiązania, które wprowadza jarociński magistrat mogą Wam uławić załatwianie spraw urzędowych - piszcie swoje opinie w komentarzach.
CZYTAJ TAKŻE
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.