Podwyżka diet dla sołtysów będzie jednym z ważniejszych tematów dzisiejszej sesji (25 czerwca) Rady Miasta i Gminy Jaraczewo.
Dyskusja w tej sprawie rozpoczęła się już w styczniu.
Sołtysi domagali się podwyżki diety zasadniczej o 90 zł. Burmistrz Jaraczewa przygotował uchwałę. Zasugerował, że włodarze wiosek otrzymają więcej o 30 zł do diety zasadniczej i 60 zł do kwoty za udział w sesji.
Ta propozycja nie spodobała się części radnych - zwłaszcza tych, którzy są jednocześnie szefami wiosek [ZOBACZ TUTAJ]
Kilka tygodni później burmistrz nie chciał zmienić swojej propozycji. Radnym nie udało się wypracować wspólnego stanowiska. W czasie dyskusji doszło do ostrej wymiany zdań pomiędzy radnymi a wiceprzewodniczącym rady Tadeuszem Perą [ZOBACZ TUTAJ].
Pod koniec lutego radny Roman Dworzyński złożył wniosek o odwołanie wiceprzewodniczącego Pery [ZOBACZ TUTAJ].
Radni wprowadzą także zmiany w tegorocznym budżecie gminy Jaraczewo.
Sesja rozpocznie się o godzinie 10.00.
Porządek obrad
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie protokołu z obrad XVII Sesji Rady Miasta i Gminy.
3. Sprawozdanie z realizacji uchwał podjętych na XVII Sesji Rady Miasta i Gminy.
4. Sprawozdanie z pracy Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian uchwały budżetowej na 2020 r.
7. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jaraczewo na lata 2020 – 2030.
8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia zasad na jakich sołtysowi przysługuje dieta
9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami na rzecz gminy.
10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Bibliotece Publicznej Gminy Jaraczewo
11. Przyjęcie sprawozdania z działalności Zespołu Interdyscyplinarnego w Jaraczewie za rok 2019
12. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
13. Wolne głosy.
14. Wnioski.
15. Zakończenie sesji.