Od 17 stycznia zostanie zamknięty wiadukt kolejowy przy ul. Mostowej w miejscowości Chrzan, który należy do Polskich Kolei Państwowych.
Z jakiego powodu? Jak infromuje gmina Żerków, wiadukt obecnie jest w złym stanie technicznym, więc chcąc zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom, zamknięto go do odwołania. Głównie korzystali z niego kierowcy. Jak informuje żerkowski magistrat, 17 stycznia Wielkopolski Wojewewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego dokonał oględzin obiektu.
Czy Polskie Koleje Państwowe planują jego naprawę? Zapytaliśmy o to rzecznika prasowego PKP SA.
PKP S.A. nie ma na stanie niniejszego wiaduktu drogowego nad torami w miejscowości Chrzan. Spółka nie zamykała również wiaduktu i nie wyłączała go z eksploatacji. W związku z tym, proszę zwrócić się z tymi pytaniami do gminy, która ustawiła niniejszą informację w tej lokalizacji. Co istotne nie otrzymaliśmy od gminy żadnej informacji w zakresie zamknięcia przez nią wiaduktu - pisze Bartłomiej Sarna z Biura Komercjalizacji, Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A.
Kontrola Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego
WWINB przeprowadził kontrolę mostu w miejscowości. Jakie były jej wyniki?
W dniu 17.01.2023 r. Wielkopolski Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego przeprowadził kontrolę utrzymania wiaduktu drogowego położonego w ciągu drogi gminnej (ul. Mostowa we wsi Chrzan) zlokalizowanego nad linią kolejową nr 281 Oleśnica – Chojnice. W wyniku kontroli potwierdzono nieodpowiedni stan techniczny obiektu oraz wyłączenie obiektu z użytkowania (decyzją Burmistrza Miasta i Gminy Żerków z dnia 17.01.2023 r.) - czytamy w odpowiedzi WWINB. - Przywrócenie obiektu do użytkowania może nastąpić o ile zostanie sporządzona aktualna ekspertyza jego stanu technicznego, która dopuści taką możliwość (i określi warunki użytkowania oraz terminy i zakres koniecznych robót naprawczych). W tym miejscu wskazania wymaga, że przedłożona dotychczas dokumentacja wskazuje na konieczność przeprowadzenia co najmniej kompleksowego remontu obiektu, a prawdopodobnie jego przebudowy (wzmocnienia).
Remont odcinka linii 281 między Jarocinem a Koźminem
Jednocześnie na naszym terenie remontowany jest inny odcinek torów. Chodzi o linię kolejową nr 281 Oleśnica – Chojnice, a dokładnie ok. 14 km odcinek Koźmin Wlkp. – Jarocin. Roboty mają być wykonane w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica – Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno”.
Odcinek ten nie był w najlepszym stanie. Wykonane badania potwierdziły, że podsypka tłuczniowa uległa degradacji, a część podkładów kolejowych jest już zużyta. Ogranicza to prędkość, z jaką mogą mogą tam poruszać się pociągi do 40 km/h.
Oprócz budowy nowej nawierzchni kolejowej, prace obejmują także wymianę elementów sieci trakcyjnej i urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym. Na stacji Koźmin Wielkopolski przewidziano ponadto nowe rozjazdy, które umożliwią płynną zmianę toru jazdy pociągów. Prace obejmą także modernizację 12 przejazdów kolejowo-drogowych (m.in. w Koźminie Wielkopolskim, Nowej Obrze i Golinie).
Obecnie prace koncentrują się na odcinku Obra Stara – Koźmin Wielkopolski i stacji Koźmin Wielkopolski. Materiały do przebudowy linii są gromadzone również w okolicy ul. Siedlemińskiej w Jarocinie.
ZOBACZ TEŻ
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.