Reklama

UOKiK nałożył karę na sieci handlowe. Przyczyną nieprawidłowe zasady działania parkingów

Opublikowano: ndz, 11 lip 2021 07:00
Autor: | Zdjęcie: Zdjęcie poglądowe

UOKiK nałożył karę na sieci handlowe. Przyczyną nieprawidłowe zasady działania parkingów  - Zdjęcie główne

UOKiK nałożył karę na sieci handlowe. Przyczyną nieprawidłowe zasady działania parkingów | foto Zdjęcie poglądowe

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na sieci handlowe. Przyczyną nieprawidłowe zasady działania parkingów.

Reklama

Jak podaje portal money.pl klienci sklepów Aldi i Biedronka kierowali wiele skarg na zasady działania parkingów przy marketach. UOKiK ukarał ich zarządcę TD System kwotą 150 tys. zł.

- Nie kwestionujemy wprowadzenia wymogu pobrania biletu na parkingach przed sklepami, ale brak uczciwego i rzetelnego traktowania konsumentów, którzy zgłosili reklamację i byli w stanie udowodnić, że pobrali bilet - przekonuje w wypowiedzi dla money.pl Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u.

UOKiK nałożył karę na sieci handlowe. Przyczyną nieprawidłowe zasady działania parkingów. Muszą zapłacić 150 tys. zł   

Jak wyjaśnia szef urzędu, „w takiej sytuacji przedsiębiorca powinien umożliwić konsumentom złożenie wyjaśnień i uwzględniać reklamacje”.

- Tymczasem udowodnienie przez klienta, że pobrał bilet i robił zakupy w danym sklepie nie stanowiło podstawy do anulowania opłaty - dodaje.

Z tego powodu UOKiK uznał, że odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tys. zł.

UOKiK nałożył karę na sieci handlowe. Przyczyną nieprawidłowe zasady działania parkingów i nieuwzględnione reklamacje

Przypomnijmy, że w niektórych miejscach, markety wprowadziły opłaty za parkowanie. Przez pierwsze 60 lub 90 minut było ono bezpłatne, pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.

Problem w tym, że zdarzało się, iż opłata dodatkowa nakładana była nawet, gdy nie minął czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie.

Wezwanie otrzymywały osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu. Działo się to z różnych przyczyn, np. konsument odruchowo włożył bilet do portfela i poszedł zrobić zakupy, nie zdążył wrócić z parkometru przed wystawieniem wezwania, bilet zsunął się na siedzenie itp. Reklamacje w tych przypadkach nie zostały uwzględnione.

 

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.



UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.