reklama
reklama

Teleporady. Wizyta w przychodni zamiast konsultacji telefonicznej. Resort zdrowia wprowadził duże zmiany

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Zdjęcie poglądowe

Teleporady. Wizyta w przychodni zamiast konsultacji telefonicznej. Resort zdrowia wprowadził duże zmiany - Zdjęcie główne

foto Zdjęcie poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości 15 marca zmienił się system udzielania teleporad. Wprowadzone przez resort zdrowia regulacje dotyczą przede wszystkim dzieci poniżej 6 roku życia, osób przewlekle chorych oraz pacjentów onkologicznych. Co dokładanie się zmienia?
reklama

Przez ostatni rok główną formą kontaktu pacjenta z lekarzem była teleporada. Od 15 marca ma się to zmienić. Zgodnie z zapowiedzią Ministerstwa Zdrowia na bezpośrednią wizytę u lekarza będą przyjmowane dzieci do 6 roku życia, osoby przewlekle chore oraz te z podejrzeniem choroby onkologicznej. Z tradycyjnej porady skorzystają także ci, którzy będą chcieli być zbadani przez lekarza osobiście. Czy to właściwa decyzja?

Teleporada - kiedy lekarz nie może odmówić przyjęcia pacjenta w gabinecie?

Lekarz nie może odmówić bezpośredniej wizyty, gdy pacjent nie wyraża zgody na teleporadę, cierpi na przewlekłą chorobę i pojawiły się nowe objawy lub istnieje podejrzenie choroby nowotworowej. W formie teleporady nie może też odbyć się pierwsza wizyta u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej wskazanych w deklaracji wyboru. 

Prawo do bezpośredniego kontaktu z lekarzem przysługuje: 

  • dzieciom do lat 6. (przed zmianą do 2. roku życia) - w przypadku małych pacjentów do zaostrzenia objawów choroby dochodzi znacznie szybciej niż u osoby dorosłej. 
  • pacjentom z chorobą przewlekłą, u których doszło do jej zaostrzenia;
  • osobom z podejrzeniem choroby nowotworowej;
  • pacjentom pierwszorazowych;
  • osobom, które nie wyrażą zgody na poradę telefoniczną (nie dotyczy to pacjentów z COVID-19).

Telepoprada - kiedy należy z niej skorzystać?

Z teleporady powinien skorzystać każdy, kto podejrzewa u siebie zakażenie koronawirusem. Również osoby potrzebujące wydania recepty na leki przyjmowane na stałe powinny skorzystać ze zdalnej porady lekarskiej. 

Narodowy Fundusz Zdrowia zaleca, aby w sytuacji, gdy lekarz odmawia przyjęcia bezpośrednio w placówce, dzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i zgłosić nieprawidłowości.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama