Poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad planuje dużą inwestycję w Jarocinie. Chodzi o przebudowę dróg krajowych nr 12 i 15.
Oczekiwana przebudowa skrzyżowania Wrocławskiej i Powstańców Wlkp. w Jarocinie
Przedsięwzięcie ma być realizowane na ponad 16 km dróg krajowych:
- nr 12 - ul. Powstańców Wlkp. w Jarocinie,
- nr 15 - na odcinku Koźmin Wlkp. - Jarocin.
- ulic Wrocławskiej i Powstańców Wlkp.,
- alei Niepodległości z ulicą Powstańców Wlkp.
Projekt przebudowy DK nr 12 i 15 w Jarocinie w pierwszym kwartale 2024 roku
Starania o przebudowę newralgicznych skrzyżowań w Jarocinie oraz budowę ścieżki rowerowej do Goliny czyniły władze powiatu jarocińskiego i gminy Jarocin [więcej szczegółów na ten temat znajdziesz TUTAJ].Przyniosły one pozytywny skutek. Pod koniec 2021 r. poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy dróg krajowych nr 12 i 15 w Jarocinie oraz budowy ścieżki rowerowej do Goliny [więcej na ten temat czytaj TUTAJ].
W wyznaczonym terminie złożonych zostało siedem ofert. Najkorzystniejszą złożyła Pracownia Projektowa DROG-CAD Maciej Nowak z Poznania.
W marcu ubiegłego roku została podpisana umowa na realizację zadania. Poznańska pracownia gotową i kompletną dokumentację projektową powinna złożyć w GDDKiA w pierwszym kwartale 2024 r.
„Po uzyskaniu niezbędnych decyzji konieczne będzie uzyskanie finansowania na roboty budowlane. Wówczas będziemy mogli ogłaszać postępowanie przetargowe. Na ten moment termin realizacji inwestycji nie został określony” - informuje Alina Cieślak, główny specjalista, rzecznik prasowy GDDKiA.
Co przewiduje projekt przebudowy DK nr 12 i 15 w Jarocinie?
Przygotowywana dokumentacja projektowa ma obejmować:
- rozbudowę z elementami przebudowy i remontu DK12 o długości 3,3 km oraz DK15 o długości 12,7 km wraz z poprawą bezpieczeństwa ruchu oraz
- uporządkowaniem dostępności do tych dróg,
- budowę ścieżki pieszo-rowerowej przy DK15 o długości 2 km.
- zwiększenie nośności nawierzchni do 11,5 tony/oś,
- poprawę równości podłużnej i poprzecznej,
- przebudowę skrzyżowań związaną z budową wyodrębnionych pasów do skrętu w lewo wraz z wyspami chroniącymi,
- poszerzenie jezdni w obrębie skrzyżowań i w przekroju ulicznym,
- wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego,
- budowę oświetlenia drogowego wraz z oświetleniem dedykowanym na wszystkich przejściach dla pieszych,
- poprawę odwodnienia drogowego,
- uporządkowanie dostępności do posesji,
- segregację ruchu rowerowego i pieszego,
- budowę i przebudowę zatok autobusowych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.