Reklama

Nie zatrzymali się przed wjazdem na tory. Wypatrzyła ich policja [WIDEO]

Opublikowano: śr, 28 kwi 2021 07:54
Autor: | Zdjęcie: KPP w Jarocinie

Nie zatrzymali się przed wjazdem na tory. Wypatrzyła ich policja [WIDEO] - Zdjęcie główne

Nie zatrzymali się przed wjazdem na tory. Wypatrzyła ich policja | foto KPP w Jarocinie

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Część kierowców zapomina, że przed każdym przejazdem kolejowym należy się zatrzymać się i sprawdzić, czy nie nadjeżdża pociąg.

Jarocińscy policjanci wspólnie z funkcjonariuszami  Służby Ochrony Kolei prowadzili działania w rejonach przejazdów kolejowych. Pomimo apeli o zachowanie ostrożności w tych miejscach wielu z kierowców o tym zapomina, często narażając siebie i swoich bliskich na niebezpieczne sytuacje, które mogą zakończyć się tragicznie.



Pomimo kampanii społecznych emitowanych w ogólnopolskich mediach skierowanych zarówno do dzieci jak i dorosłych, a także wyposażenia przejazdów kolejowych w odpowiednie znaki, światła oraz szlabany, w dalszym ciągu dochodzi na nich do wypadków często ze skutkiem śmiertelnym. Ich przyczyną jest najczęściej ludzka bezmyślność, pośpiech i przekonanie, że "mi się nic nie stanie"



- Działania pod hasłem "Zatrzymaj się i żyj!" pokazały pełniącym tam służbę policjantom i funkcjonariuszom SOK, że nadal bardzo wiele osób lekceważy sobie znak STOP usytuowany przed przejazdem i przepisy, które mówią wyraźnie, że nawet jeśli szlabany nie są opuszczone a sygnalizator nie świeci na czerwono, należy bezwzględnie się zatrzymać przed wjazdem na tory – przypomina st. asp. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy KPP w Jarocinie.


-  Wystarczy awaria sprzętu, ludzki błąd by doszło do tragedii.  Ogromna większość zderzeń innych uczestników z pociągiem kończy się śmiercią kierowców, pasażerów, pieszych i rowerzystów – dodaje policjantka.

 - Wszystko było ładnie i zgodnie z przepisami, dopóki oznakowany radiowóz stał w pobliżu przejazdu. Gdy jego miejsce zajął radiowóz nieoznakowany, kierowcy zapomnieli, że ich obowiązkiem, na każdym przejeździe kolejowym, jest zatrzymać się i sprawdzić, czy nie nadjeżdża pociąg - podkreśla st. asp. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy KPP w Jarocinie.

 

Kierujący zbliżający się do przejazdu kolejowego ma obowiązek ograniczyć prędkość a przed torowiskiem zatrzymać się i sprawdzić sytuację na przejeździe. Dotyczy wszystkich – bez wyjątku – przejazdów kolejowych: zarówno tych, które wyposażono w urządzenia zabezpieczające, jak i tych które takich urządzeń nie posiadają.

 

Zachowanie kierującego przed i na przejeździe kolejowym


1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
2.Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.

 Kierującemu pojazdem zabrania się:
                  
1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie  zostało zakończone;
 
2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

 

 


Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.



 



UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (8)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 9 miesięcy temu | ocena +7 / -0

    Polecam się doszkolić!

    Mandat był za zignorowanie znaku stop a nie na każdym przejeździe jest taki znak więc nie trzeba się zatrzymać na każdym przejeździe (co nie zwalnia nikogo ze zwolnienia prędkości oraz z tego żeby nie spojrzeć czy nie jedzie pociąg. Osoba która pisała artykuł pewnie nie ma prawa jazdy lub ma zabranie za nie znanie przepisów. Polecam też nie wsiadać... Rozwiń

  • 9 miesięcy temu | ocena +11 / -0

    Jarocinska

    Artykuł żenada...

  • 9 miesięcy temu | ocena +13 / -1

    Ha ha ha

    Czyli wchodzi na to, że policja łamie przepisy ponieważ w zakrzewie na przejeździe kolejowym się nie zatrzymuje. A pani redaktor niech się przejedzie po przejazdach kolejowych i niech policzy ile będzie znaków stop (na tych strzeżonych i tych niestrzeżonych) jeżeli ma się zdane prawo jazdy oczywiście oraz niech poczyta przepisy. Jak się pisze arty... Rozwiń

  • 9 miesięcy temu | ocena +16 / -1

    Nick

    Praktycznie każdy artykuł pani Rzepczyk jest na tak samo niskim poziomie. Naczelny tego nie widzi? Koleżanka nie do ruszenia?

  • 9 miesięcy temu | ocena +26 / -1

    bb

    Co za bzdury wypisuje tu ta pani Rzepczyk. "obowiązkowo należy zatrzymać się przed przejazdem kolejowym i to dotyczy wszystkich - bez wyjątku - przejazdów kolejowych" Pisząc artykuł o czymś należy mieć o temacie wiedzę, bo inaczej miesza pani ludziom w głowach głosząc niezgodne z KD teorie. Panią oficer prasową KPP prosiłbym o sprostowanie treśc... Rozwiń

    • 9 miesięcy temu | ocena +1 / -3

      Przepisy

      Jeżeli przed przejazdem kolejowym bez zapór lub półzapór - A-10, ustawiono znak STOP, to krzyż świętego Andrzeja wyznacza w którym miejscu należy się zatrzymać, zanim przejedzie się przez przejazd. Jeśli przejazd jest bez znaku STOP, to krzyż świętego Andrzeja wyznacza miejsce zatrzymania się, w związku z ruchem pociągu, lub innego pojazdu szynowe... Rozwiń

      • 9 miesięcy temu | ocena +6 / -0

        bb

        No dokładnie tak. Zatrzymujemy się przed przejazdem, gdy stoi znak stopu, gdy świecą światła czerwone, gdy zapory są opuszczone, gdy jedzie pociąg albo drezyna. I tylko wtedy a nie zawsze i wszędzie - i to bez wyjątku - jak jest napisane w tym artykule przez - nie wiadomo czy posiadającą prawko - redaktorkę GJ. No, ale jak pani asp. Zaworska z ... Rozwiń