reklama

W budynku, w którym mieszka były burmistrz Jarocina był odwrotnie zamontowany licznik za wodę. Jak do tego doszło?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Zdjecie poglądowe

W budynku, w którym mieszka były burmistrz Jarocina był odwrotnie zamontowany licznik za wodę. Jak do tego doszło? - Zdjęcie główne

W budynku, w którym mieszka były burmistrz Jarocina był odwrotnie zamontowany licznik za wodę | foto Zdjecie poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW budynku, w którym mieszka były burmistrz Jarocina, odwrotnie zamontowano wodomierz. Urządzenie nie naliczało zużycia wody, tym samym nie były wystawiane rachunki za wodę i ścieki. Informacja o tym fakcie została ujawniona na ostatnim posiedzeniu Rady Miejskiej w Jarocinie. Dlaczego licznik był źle zamontowany? Jak do tego doszło i czy zaległa należność została uregulowana?
reklama

Informacja o odwrotnie zamontowanym wodomierzu w domu, w którym mieszka były burmistrz Jarocina, została ujawniona na sesji w czasie dyskusji na temat sytuacji Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Jarocinie.  

PWiK skontrolował tysiące wodomierzy, jeden był zamontowany odwrotnie

Temat wywołał radny Jerzy Walczak (za rządów byłego burmistrza radny jarocińskiej opozycji - przyp. red.).

- Dotarły do mnie informacje, że w budynku, w którym mieszka były burmistrz Jarocina, wodomierz zamontowany był w odwrotną stronę, skutkiem czego nie były naliczane opłaty za wodę i ścieki. Czy to prawda? - zapytał. 

reklama

- W wyniku kontroli kilku tysięcy wodomierzy natrafiliśmy na jeden jedyny, który rzeczywiście był zamontowany odwrotnie. I to akurat w tym budynku - stwierdził Piotr Kłosiński.

reklama

Odwrotnie zamontowany wodomierz też nalcza zużytą wodę

Okazuje się, że wodomierz w budynku, w którym mieszka były burmistrz Jarocina, został zamontowany w sierpniu 2023 r. Dokonali tego pracownicy Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Drobud z Goliny, które ma podpisaną umowę ze spółką PWiK na wymianę liczników wody na terenie gminy Jarocin. 

Radni chcieli wiedzieć, czy PWiK-owi udało się odzyskać zaległą należność i w jaki sposób została ona naliczona, skoro wodomierz nie naliczał ilości zużytej wody.  

- Odzyskaliśmy należności z tego wodomierza, bo mimo, że był zamontowany odwrotnie, to naliczał ilość zużywanej wody, czego pewnie właściciel nie wiedział. Na tej podstawie obliczyliśmy wartość wody i ścieków i obciążyliśmy właściciela - poinformował Piotr Kłosiński.  

Dłużnik nie chciał zapłacić zaległości, groziło mu odcięcie przyłącza

Jak podaje Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, „od momentu zamontowania do czasu wykrycia nieprawidłowości oraz zamontowania licznika w sposób prawidłowy minęło 14 miesięcy”. 

„Spółka wystawiła fakturę za ten okres na kwotę ok 2.500 zł. Klient w piśmie poinformował PWiK, że nie zamierza uregulować tej faktury. W związku z tym przedsiębiorstwo było zmuszone zgodnie z procedurą wysłać zawiadomienie o odcięciu przyłącza. Na kilka dni przed ostatecznym terminem, należność została uregulowana. Spółka nie naliczyła z tego tytułu odsetek” - napisał prezes jarocińskiej spółki wodociągowej w mailu przesłanym do naszej redakcji. 

reklama

 Skontaktowaliśmy się z byłym burmistrzem Jarocina, aby przedstawił nam swoje stanowisko w tej sprawie.  

„Nie jestem stroną umowy. Nigdy nie miałem umowy na ten licznik, o którym wspomniał prezes (PWiK-u - przyp. red.) - napisał. 

Co myślicie na temat sprawy - piszcie w komentarzach, czekamy na merytoryczne opinie.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo