reklama

Liczy się obecność, a nie wynik

Opublikowano:
Autor:

Liczy się obecność, a nie wynik - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Uczniowie klas szóstych z terenu Ziemi Jarocińskiej pisali test kończący naukę w szkole podstawowej.
Dla większości uczniów największym stresem było samo przystąpienie do pierwszego tak poważnego egzaminu w ich życiu. Podobnie jak na maturze wszyscy szóstoklasiści rozwiązywali te same zadania w tym samym czasie. Sale były specjalnie przygotowane tak, aby uczniowie nie przeszkadzali sobie wzajemnie i nie mieli możliwości odpisywania. Wyjątkowość chwili podkreślały galowe stroje przystępujących do sprawdzianu. 

Egzaminu, który jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej, nie można jednak nie zdać. Liczy się bowiem nie liczba uzyskanych punktów, ale samo przystąpienie do testu. Sprawdzian jest powszechny i obowiązkowy. Ci, którzy z powodu choroby lub innych ważnych zdarzeń losowych, nie mogli pisać egzaminu w pierwszym terminie, będą mogli do niego przystąpić na początku czerwca. Również uczniowie przyłapani na ściąganiu muszą rozwiązywać test jeszcze raz. Ci, którzy w ogóle w nim nie uczestniczyli, będą powtarzać klasę i napiszą go w przyszłym roku. Uzyskany wynik ma znaczenie tylko informacyjne. Nie jest umieszczany na świadectwie. Zaświadczenie o ilości uzyskanych punktów każdy z szóstoklasistów otrzyma na koniec roku szkolnego. Maksymalnie może ich być 40. Na wyniki trzeba będzie poczekać do 21 czerwca. Od 27 maja mają być one dostępne za pośrednictwem strony internetowej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu.

Nastolatek, który ukończy podstawówkę, niezależnie od wyniku uzyskanego na teście, musi i tak zostać przyjęty do gimnazjum. Jedynie w przypadku renomowanych szkół publicznych i społecznych liczba uzyskanych punktów może decydować o przyjęciu do danej placówki. Pytania przygotowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną dają możliwość kontroli stanu wiedzy zdobytej przez sześć lat oraz umiejętności zastosowania jej w praktyce. Prace są kodowane. Ważna jest także umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz pisania. Na rozwiązanie testu było 60 minut.

(ls)

Na zdjęciu: ostatnie chwile przed rozpoczęciem sprawdzianu w Szkole Podstawowej nr 2 w Jarocinie.


Szóstoklasiści: Jak oceniacie poziom trudności sprawdzianu? Co sprawiło największą trudność? Czego się nie spodziewaliście? Piszcie...

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE