reklama

Jarocin. Petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew czeka na Twój podpis

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Fot. A. Konieczna

Jarocin. Petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew czeka na Twój podpis - Zdjęcie główne

Jarocin. Petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew czeka na Twój podpis | foto Fot. A. Konieczna

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJarocin. Petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew czeka na Twój podpis.
reklama

W mediach społecznościowych pojawiła się petycja w sprawie budowy ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew.

Rondo w tym miejscu ze zjazdem na Poznań było już zaplanowane przy okazji projektu budowy nowej obwodnicy Jarocina. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmieniła jednak plany i rondo zostało pobudowane bliżej miasta. 

Rondo na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew - petycja czeka na Twój podpis

Tym samym skrzyżowanie krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew pozostało nadal niebezpiecznym miejscem, gdzie nie tylko tworzą się korki, ale co jakiś czas dochodzi do groźnych kolizji.

reklama

W jednej z nich uczestniczyła pani Joanna, która jeździ tam często i - jak twierdzi - doskonale zna sytuację.

„W zeszłym tygodniu miałam wypadek w Jarocinie przy wyjeździe z Witaszyczek w stronę Jarocina. Sporządziłam petycję w sprawie budowy ronda na tym skrzyżowaniu, ponieważ to nie pierwszy raz kiedy dochodzi tam do groźnej kolizji” - napisała w mediach społecznościowych.

Do tej pory petycję podpisało 138 osób. Każdy, w każdej chwili może to jeszcze zrobić. Wystarczy kliknął w TEN LINK.  

reklama

Rondo na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew - petycja czeka na Twój podpis. Oto jej treść:

„Nieustannie rosnący ruch drogowy samochodów osobowych jak i ciężarowych w obrębie wskazanego skrzyżowania jest związany z bardzo dynamicznym rozwojem i rozrastaniem się okolicznych miast (Jarocin, Pleszew, Kalisz, Ostrów itp). Jest on przyczyną wielu niebezpiecznych sytuacji, do których dochodzi na tym skrzyżowaniu niemalże każdego dnia, w tym licznych wypadków i kolizji - o czym świadczą m.in dane z Komendy Powiatowej w Jarocinie. Tworzące się w tym miejscu korki, stanowią dużą uciążliwość m.in dla osób wracających z pobliskich zakładów pracy w tym Martin Bauer Group czy Lenwit, znajdujących się w Witaszyczkach.
Budowa ronda w tym miejscu jest konieczna ponieważ:
1. Wymusi na kierujących pojazdami zmniejszenie prędkości przy pokonywaniu skrzyżowania, przez co zwiększy się w znacznym stopniu bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi.
2. W związku z niższą prędkością samochodów oraz faktem, że na rondzie pojazdy poruszają się w tym samym kierunku, wyeliminowane zostanie najgroźniejsze ryzyko - możliwość zderzenia czołowego lub czołowo-bocznego pojazdów jadących z dużą prędkością.
3. Upłynni ruch pojazdów na skrzyżowaniu, dając równe prawa wszystkim pojazdom wjeżdżającym na skrzyżowanie, co spowoduje wyeliminowanie tworzenia się kolejek od strony Jarocina w stronę Pleszewa oraz transferu aut na drodze Poznań-Katowice.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty proszę o przychylne rozpatrzenie prośby. Liczę że dobro wszystkich uczestników ruchu leży w naszym wspólnym interesie.”

reklama

Rondo na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew - petycja czeka na Twój podpis. Co na to GDDKiA?

Wysłaliśmy do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapytanie czy i jakie są szanse na budowę ronda na skrzyżowaniu krajowej „jedenastki” z drogą na Zakrzew.

Oto odpowiedź:

„Odnosząc się jednak bezpośrednio do kwestii budowy ronda na skrzyżowaniu DK11 z droga powiatową nr 4173P informuję, że jest to proces długotrwały i złożony wymagający analiz. Zadania o charakterze inwestycyjnym, a takim jest budowa ronda, z zakresu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, nie są możliwe do realizacji w ramach posiadanych przez tut. Oddział środków na bieżące utrzymanie dróg. Jedynym możliwym sposobem realizacji takiej inwestycji jest umieszczenie jej w ogólnopolskim programie zadań na sieci dróg krajowych. Zadanie zgłaszane do tego programu, po zakwalifikowaniu zostaje umieszczone na ogólnopolskiej liście, gdzie oczekuje na realizację, której termin uzależniony jest między innymi od liczby środków przyznanych na ten program w danym roku. Jedyną przyjętą formą zgłaszania przez oddziały GDDKiA zadań do ww. programu jest jego aktualizacja. Zadania w nim zawarte są uszeregowane i realizowane w ściśle określonej kolejności ustalonej według parametrów ruchu drogowego, ilości zdarzeń drogowych oraz kosztów realizacji takiego przedsięwzięcia.”

reklama

 

Czy Twoim zdaniem rondo w tym miejscu jest potrzebne - co o tym sądzicie, a może są inne, niebezpieczne skrzyżowania, gdzie potrzebne są podobne rozwiązania - piszcie w komentarzach.  

 

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama