Reklama

Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego przeniesione. Sekretarz: To jest ukłon

Opublikowano: pt, 1 gru 2017 08:34
Autor:

Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego przeniesione. Sekretarz: To jest ukłon - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Jarocin. Gmina Jarocin. Urząd Miejski w Jarocinie. Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Jarocinie

- Poszedłem do magistratu, a na drzwiach wejściowych przywitała mnie taka oto kartka z informacją, że biuro obsługi znajduje się w budynku spółki [ZOBACZ TUTAJ]. Czy teraz spółka obsługuje urząd - pyta pan Michał, który przysłał do naszej redakcji zdjęcie drzwi Urzędu Miejskiego w Jarocinie.

Z kolei starosta odmówił nieodpłatnego wydania gminie dokumentów dotyczących budowy łącznika dróg krajowych [ZOBACZ TUTAJ]

Przez lata na parterze budynku, który dzielą Starostwo Powiatowe i Urząd Miejski w Jarocinie, działało wspólne Biuro Obsługi Interesantów. Mieszkańcy mogli tam składać dokumenty do obu instytucji, czy chociażby uzyskać informację, do jakiego wydziału czy referatu wybrać się celu załatwienia określonej sprawy.

- Wiemy, że nie ma możliwości zbudowania w Urzędzie Miejskim windy, czy innego ułatwienia dla osób mających problemy z poruszaniem. Dlatego jeśli pojawiał się klient np. z dysfunkcjami ruchowymi, nasz pracownik schodził na dół. W momencie w którym powiat likwiduje to biuro, to my wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, uruchamiamy je na tym poziomie, który jest ogólnodostępny dla wszystkich - tłumaczy decyzję sekretarz gminy Michał Fijałkowski.

Póki co nie wiadomo czy Biuro w Jarocińskim Funduszu Poręczeń kredytowych, to komórka urzędu miejskiego, czy jest to biuro prowadzone przez spółkę dla UM.

- Nie mamy jeszcze ustalonej kwestii formalnej, bo musieliśmy to zrobić w tempie ekspresowym - dodaje sekretarz Michał Fijałkowski. - To jest ukłon w stronę mieszkańców. Jeśli zgłosi się tam osoba, która będzie potrzebowała pomocy urzędu miejskiego, to wtedy pracownik merytoryczny urzędu przejdzie do tamtego miejsca i obsłuży klienta. Myślimy głównie o tych mieszkańcach, którzy mają utrudnione poruszanie.

 

Rzecznik Starostwa Powiatowego tłumaczy z kolei, że pracownik BOK został przeniesiony do sekretariatu starosty i teraz tego poziomu są obsługiwani interesanci. W dotychczasowych pomieszczeniach na parterze powstać ma nowe biuro SP, nie wiadomo jeszcze dokładnie jakie.

 

- Tak naprawdę BOK w większości obsługiwał klientów gminy, a z tego co się orientuję, od 2 czy 3 dni urząd miejski ma swoje biuro w JFPK - tłumaczy Jacek Szczepaniak. - Pomieszczenie w którym mieścił się BOK należy do starostwa, ale część wyposażenia była gminna. Jesteśmy na etapie rozliczania tego.

 

Szczepaniak dodaje, że znakomita większość spraw załatwianych w BOK dotyczyła dowodów osobistych, a kwestie wzajemnej współpracy obu instytucji miały być doprecyzowane na „poziomie sekretarzy gminy i powiatu”.

Co w przypadku jeśli np. osoba niepełnosprawna, tak jak do tej pory, zgłosi się do sekretariatu starostwa ze sprawą, którą może załatwić w urzędzie miejskim?

- Oczywiście poinformujemy o takim kliencie pracowników urzędu miejskiego - zapewnia Szczepaniak.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (19)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 4 lata temu | ocena +4 / -2

    Głupie pytania .

    Stanisławów w gminie jest wielu . Jednak niektórzy z nich maja różne niejasne powiazania z półświatkiem przestepczym i i dlatego obawa i strach jest uzasadniony .

  • 4 lata temu | ocena +8 / -1

    j

    Kilka miesięcy temu zadałam pytanie dlaczego ekipa ziemi czy jak inni mówią gleby jarocińskiej tak boją się pana Stanisława? Prawie przy każdym temacie poruszonym na tym portalu wylewają na niego wiadra opalonego hejtu. To widać nawet w niewielkiej miejscowości odległej od Jarocina o ponad 200 km. Podpierając się badaniami dr Alfreda Adlera można... Rozwiń

  • 4 lata temu | ocena +7 / -6

    Stanisław Gonada

    Ile można słuchać zlatujących kup z kibla gminnego. Mi też się należy biuro z prawdziwego zdarzenia, a nie jakaś klita pod gminnym kiblem.

  • 4 lata temu | ocena +10 / -1

    gminne sekrety

    Nie burmistrz odpowie kto obsługuje teraz ten punkt informacyjny? Bardzo prawdopodobne że JFPK, a jeśli tak, to gmina będzie musiała im zapłacić za taką obsługę. Dziwne że robią tajemnicę z tego kto prowadzi teraz biuro.

  • 4 lata temu | ocena +12 / -6

    Powiat Zlikwidował Punkt Obsługi Mieszkańców

    Podobno zlikwidowali biuro obsługi klienta, aby etatowemu członkowi zarządu powiatu Martuzalskiemu zrobić nowe biuro, Obecne ma pod tWC burmistrzów które jest nad jego obecnym biurem. Tak ze Staszka się naśmiewali, że się zdenerwował i kosztem biura obsługi klienta , będzie miał swoje. Po co im biuro jak nic nie robią, jak skończą to co Pawlicki z ... Rozwiń

  • 4 lata temu | ocena +11 / -2

    grudzień 2017

    Burmistrz Pawlicki nic nie robi bez przyczyn i prawdy też nie powie dlaczego tak zrobił. Gminę traktuje jak prywatny folwark, mieszkańców lekceważy. Za jakiś czas dopiero się okaże dlaczego ta zmiana.

  • 4 lata temu | ocena +20 / -3

    Fijałkowski ma chyba utrudnione myślenie

    czytając wypowiedź sekretarza Fijałkowskiego odnosze wrażenie, że ten gośc ma utrudnione myslenia, podobnie jak cała ta zakichana gminna ekipa!!! wiadomo że petent załatwia sprawy w urządzie a nie w biurze informacji, jak sama nazwa wskazuje to tylko miejsce do informacji, więc co ten Fijałkowski pieprzy, ze to jest ukłon w stronę klienta, urzędnik... Rozwiń

  • 4 lata temu | ocena +10 / -15

    Naga prawda.

    Podobno zlikwidowali biuro obsługi klienta, aby etatowemu członkowi zarządu powiatu Martuzalskiemu zrobić nowe biuro, Obecne ma pod tWC burmistrzów które jest nad jego obecnym biurem. Tak ze Staszka się naśmiewali, że się zdenerwował i kosztem biura obsługi klienta , będzie miał swoje. Po co im biuro jak nic nie robią, jak skończą to co Pawlicki z ... Rozwiń

  • 4 lata temu | ocena +12 / -0

    zwiń okno

    Ja tu to tylko tak zostawię... http://www.jarocinska.pl/artykuly/burmistrz-jarocina-awansowal-partnerke-na-kierowni,50976.htm

  • 4 lata temu | ocena +21 / -5

    Nie-do-ROZWÓJ

    Gminni pozoranci ! Gmina prawie od dwóch lat nie prowadziła na parterze żadnego biura obsługi klienta! Wyrzucili urzędników do spółek ,a teraz z troską pochylają się nad niepełnosprawnymi ?Gminne biuro obsługi klientów niech opłaca powiat, dokumentacje która kosztowała kilkaset tysięcy zł dajcie nam za darmo! Taka postawa charakteryzuje pasożyty,ż... Rozwiń

  • 4 lata temu | ocena +8 / -9

    XXX

    Gdy w tym budynku będą również władze Gminy to będzie dopiero wygoda dla petentów, ale także na parterze.