Marek Kurzawa, współwłaściciel firmy Prestige MJM, czyli tegorocznego organizatora festiwalu w Jarocinie ogłosił podczas Jarocińskiego Kongresu Kultury zwycięzców Jarocińskich Rytmów Młodych.
Decyzją jury wygrała kapela Blue Deep Shorts.
- Szukając zespołu, które ma wygrać, w pierwszej kolejności zadawałam sobie pytanie, czy czegoś potrzebuje od nas jako wytwórni i czy my możemy to dać - powiedziała Karolina Wanat z Warner Music, która była jedną z osób dokonujących wyboru zwycięzcy Jarocińskich Rytmów Młodych. – Gatunek muzyczny totalnie nie miał znaczenia, jeśli chodzi o wybór. Blue Deep Shorts wygrał dlatego, że pokazał coś innego w porównaniu do pozostałych wykonawców. Chodzi też o obycie ze sceną, umiejętność wykreowania klimatu. Ale to nie jest też tak, że było idealnie. W każdym zespole, który występował widzieliśmy jakieś niedostatki. Tak było też przy zespole Blue Deep Shorts. Ale w tym przypadku zauważyliśmy potencjał. Oni mają w sobie coś, co nas zaciekawiło - dodała.
Marek Kurzawa z agencji Prestige MJM zwrócił uwagę na Blue Deep Shorts już na etapie przesłuchań Jarocińskich Rytmów Młodych. - Natomiast w Jarocinie zrobili to, czego ja szukałem. Zastanawiałem się jak publiczność zareaguje na zespoły. W tym przypadku widzowie nagle zaczęli wstawać, klaskać w rytmie. Blue Deep Shorts ich "kupił", oczarował. Zainteresował publiczność tym, co ma co przekazania - powiedział Marek Kurzawa. Zdradził przy okazji, że obrady jury nie były burzliwe. Faworyt pojawił się od początku.
Zwycięzca tegorocznej edycji Jarocińskich Rytmów Młodych otrzyma pakiet umożliwiający dobry start w branży muzycznej. Dostanie nagrodę pieniężną w postaci 6500 złotych brutto, ufundowaną przez Prestige MJM oraz możliwość wystąpienia bezpośrednio przed koncertem głównej gwiazdy trzeciego dnia Jarocin Festiwal 2015, którą jest Peter Hook & The Light. Dodatkowo zwycięzca będzie miał okazję zaprezentować się jako suport przed jednym z koncertów światowej gwiazdy, organizowanym przez Prestige MJM w 2016 roku.
Nagrodę dla laureata przygotowała także wytwórnia Warner Music Poland. Będzie miał zapewnioną profesjonalną opiekę oraz wsparcie promocyjne dla realizacji powstałych we współpracy z wytwórnią. Ponadto firma zapewni możliwość przygotowania projektu okładki singla, jak również wprowadzi go do sprzedaży digitalnej (iTunes, Muzodajnia, Spotify, Deezer, Tidal) oraz roześle utwór w formacie plików mp3 do nadawców radiowych. Zwycięski zespół będzie mógł też liczyć na wyprodukowanie profesjonalnego teledysku do singla. Warner Music następnie przekaże nośnik emisyjny z utrwalonym na nim teledyskiem do nadawców telewizyjnych, teledysk umieści także w kanale internetowym będącym własnością Warner Music Group.
Specjalną nagrodę ma dla zwycięskiej grupy Leszek Biolik. - Mamy taką fundację, która nazywa się "Otwarta Scena" i kręcimy sesje "live". Doszliśmy do wniosku, że bardzo chcielibyśmy nakręcić taką sesję zespołowi, który wygra Jarocińskie Rytmy Młodych. Otrzyma ją Blue Deep Shorts. To sesja live video, trzy nagrania, które zespół musi nagrać w studio. Myślę, że będą zadowoleni - powiedział Leszek Biolik.