Festiwale muzyczne to eventy, które przyciągają uwagę szerokiego grona uczestników. Wiele z nich nabiera również miana kultowych. Dlatego warto zadbać o ich kampanię brandingową i wyposażyć się w odpowiednie gadżety – funkcjonalne, a zarazem stające się nośnikiem marki. Co wybrać? Oto kilka propozycji, które przydadzą się na każdym festiwalu.
Jak podkreślają eksperci z OpenGift.pl, na gadżety reklamowe podczas eventów muzycznych warto spojrzeć z pragmatycznego punktu widzenia. Potrzebne będą akcesoria:
- które pozwolą oznaczyć członków obsługi festiwalowej,
- oznaczające uczestników eventu, które zastąpią bilet,
- które wzmocnią komunikację marek na terenie festiwalowym,
- typowo „brandingowe”, rozdawane uczestnikom – to one będą przypominały o festiwalu na długo po jego zakończeniu.
Co powinno trafić do każdej z tych kategorii?
Gadżety dla obsługi festiwalu
Osoby pracujące na terenie festiwalu powinny zostać odpowiednio oznaczone. Elementy „wyposażenia”, które będą im przydatne, to m.in.:
-
smycze reklamowe z odpowiednim identyfikatorem – identyfikator powinien zawierać zdjęcie każdego z członka obsługi; warto też przygotować kilka dodatkowych identyfikatorów „na okaziciela”; smycz powinna być oznaczona logo,
czapki z logo imprezy – te z daszkiem świetnie sprawdzą się jako osłona w gorące, słoneczne dni; ciekawym pomysłem (o ile pasuje do tematu imprezy) jest zastąpienie czapek kapeluszami słomkowymi.
Warto też pomyśleć o ubraniach z logo – np. t-shirtach.
Oznakowanie uczestników eventu
Osobom, które kupiły bilet na festiwal muzyczny, warto wręczyć opaski reklamowe z logo festiwalu – to bardzo wyraźny sposób oznaczenia uczestników eventu i gadżet, który wielu z nich będzie nosiło długo po zakończeniu festiwalu. Każda opaska może mieć indywidualnie nadany numer, co zapewni łatwą weryfikację autentyczności.
Oznaczenie terenu festiwalu
Przestrzeń pod festiwalową sceną, a także w strefie relaksu warto również oznaczyć logotypem eventu. Pomogą w tym np.:
- balony z nadrukiem reklamowym,
- logowane leżaki, siedziska, pufy i tym podobne,
- banery i roll-upy, które mogą się pojawić np. przy stoiskach informacyjnych,
- parasole reklamowe.
Mogą się na nich pojawić nie tylko logotypy samego eventu, ale i jego sponsorów.
Gadżety „brandingowe”
Mogą być zarówno rozdawane uczestnikom bezpłatnie, jak i mogą… trafić do festiwalowego sklepu, o ile event jest już marką samą w sobie. Do tej pierwszej kategorii mogą trafić proste breloki, długopisy reklamowe czy smycze. Do drugiej np.:
- plecaczki – worki,
- płócienne torby na zakupy,
- powerbanki i pendrive’y z logo festiwalu,
- kubki reklamowe (np. termiczne z logo),
- piłki plażowe (dmuchane),
- logowane okulary przeciwsłoneczne,
- otwieracze butelek,
- głośniki bluetooth,
- kije do selfie.
Możliwości są niemal nieograniczone. Wszystko zależy od tego, jak wykorzystasz potencjał, który w nich drzemie. Otwierając sklep z festiwalowymi gadżetami, możesz zyskać dodatkowe źródło zarobku na evencie. Pamiętaj jednak, że to krok odpowiedni wyłącznie wówczas, gdy masz pewność, że wydarzenie nabrało już rozgłosu, a chwalenie się uczestnictwem w nim jest trendy.
Jakość gadżetów promocyjnych ma znaczenie
Wybierając gadżety wzmacniające markę festiwalu, koniecznie zwróć uwagę na ich trwałość oraz design. Nawet w przypadku akcesoriów o masowym nakładzie nie możesz sobie pozwolić na bylejakość. Zadbaj więc o to, aby firma produkująca je przygotowała projekty umieszczenia Twojego logotypu oraz przedstawiła Ci próbki produktów. Dzięki temu zyskasz pewność, że uczestnicy eventu otrzymają akcesoria na wysokim poziomie.