Reklama

Wszystkie urzędy mają pracować zdalnie. Jak załatwić pilne sprawy?

Opublikowano: śr, 4 lis 2020 14:30
Autor:

Wszystkie urzędy mają pracować zdalnie. Jak załatwić pilne sprawy?  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Reklama

Co najmniej do piątku - 4 grudnia wszystkie urzędy samorządowe, czyli między innymi gminne, starostwa, stanu cywilnego, pracy i pomocy społecznej będą pracowały tylko zdalnie. Co to oznacza dla tych, którzy mają pilne sprawy, jak je załatwić - informujemy PONIŻEJ.



Zgodnie z zaleceniem premiera Mateusza Morawieckiego, praca zdalna ma potrwać co najmniej do piątku - 4 grudnia. Rozporządzenie premiera w tej sprawie ukazało się już w Dzienniku Ustaw.
 

Zgodnie z nim szefowie urzędów administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym mają polecić pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Przepis ten nie dotyczy jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury.
 

Z obowiązku pracy zdalnej można wyłączyć pracowników wykonujących zadania związane z zapewnieniem pomocy potrzebującym lub inne niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu/jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie zdalnie.
 

[PILNIE potrzebne osocze - burmistrz Jarocina apeluje o pomoc chorym i ma propozycję - więcej szczegółó na ten temat znajdziesz TUTAJ]

 

Jak zatem załatwić pilne sprawy w urzędach gmin powiatu jarocińskiego i Nowego Miasta?
 

JAROCIN

Biuro Obsługi Klienta będzie czynne będzie od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 15.00.

Pracownicy urzędu miejskiego będą pracowali zdalnie w trybie rotacyjnym. Pilne sprawy nadal będą realizowane, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z urzędnikiem.

Przypominamy, że wiele spraw można załatwić nie wychodząc z domu i korzystając z pomocy e-urzędu

Zalecany również kontakt poprzez pocztę tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez Urząd Miejski w Jarocinie mogą kontaktować się z pracownikami magistratu telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00. Czynne jest tylko wejście główne do urzędu od strony al. Niepodległości.


Najważniejsze adresy i numery kontaktowe:

 

Całodobowo poprzez platformę e-Urząd, dostępną w zakładce na nowym portalu www.jarocin.pl

Biuro Obsługi Klienta, [email protected], tel. (62) 747-63-53 - budynek przy parkingu urzędu,

podatki i opłaty lokalne, [email protected], tel. (62) 749-95-80

gospodarka odpadami, [email protected], tel. (62) 749-95-60

działalność gospodarcza, [email protected], tel. (62) 749-96-20

dowody osobiste i meldunki, [email protected] , tel. (62) 749-96-24, (62) 749-96-34 dokumenty

Urzędu Stanu Cywilnego, [email protected], tel. (62) 747-23-05,

- rejestracja zgonu nie wymaga telefonicznej rezerwacji terminu (informacja (62) 747-23-05),

- rejestracja urodzenia: zalecana droga elektroniczna przez platformę e-PUAP, osobista po ustaleniu terminu wizyty (62) 747-23-05,

- zawarcie związku małżeńskiego: informacja (62) 747-23-05,

- wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego, informacja (62) 747-23-05,

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, [email protected], tel. (62) 747-01-60

Koordynator Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jarocinie, [email protected], tel. (62) 749-96-30.
 

Wykaz wszystkich telefonów kontaktowych do poszczególnych wydziałów/referatów urzędu znajdziesz TUTAJ.
 

Burmistrz Jarocina Adam Pawlicki prosi o wyrozumiałość i stosowanie się do obostrzeń, podkreślając, że wszelkie działania podejmowane są wyłącznie w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, poprzez zminimalizowanie ryzyka zagrożenia epidemiologicznego, jakie stwarza koronawirus.
 

[stan epidemii - źle go znosisz, gdzie szukać pomocy - szczegóły TUTAJ]

 

ŻERKÓW

 

W żerkowskim urzędzie zamknieta została kasa oraz Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Pomimo zaistniałej sytuacji wszystkie wnioski, sprawy administracyjne będą rozpatrywane w terminie. 

 

 

Sprawy pilne wymagające kontaktu bezpośredniego z burmistrzem lub z pracownikami urzędu będą załatwiane wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym pod nr tel. 62 740 30 24. Sprawy związane z ewidencją ludności i urzędem stanu cywilnego należy umawiać  pod nr tel. 62 740 20 25.

 

 

Zalecana drogi kontaktu z urządnikami:  e-mail na adres: [email protected], ePUAP lub telefonicznie w godzinach pracy urzędu dzwoniąc pod numery:

62 740 20 11 – sekretariat
62 740 20 35 – kasa
62 740 20 25 – urząd stanu cywilnego
62 740 20 33 – zarządzanie kryzysowe
62 740 20 15 – podatki
62 740 20 41 – zamówienia publiczne
62 740 20 17 – budownictwo
62 740 20 19 – działalność gospodarcza
62 740 20 38 – gospodarka odpadami komunalnymi
62 740 20 14 – MGOPS
62 740 20 24 – MGOPS – zasiłki rodzinne
62 740 20 21 – GZEAS

 

Regulowanie zobowiązań finansowych wobec gminytylko za  za pomocą bankowości elektronicznej:

- rachunek bankowy dla podatków oraz opłat pozostałych:
45 1020 2212 0000 5402 0027 6931

- rachunek bankowy do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
34 1020 2212 0000 5102 0418 9189

 

JARACZEWO

 

Osobisty kontakt z pracownikami możliwy będzie tylko w dwóch przypadkach:


- zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego – przed przybyciem do USC należy ustalić telefonicznie spotkanie, do Urzędu wpuszczona zostanie tylko jedna osoba


- złożenie wniosku oraz wydanie dowodu osobistego – sprawy z zakresu przyjmowania wniosków oraz wydawania dowodów osobistych załatwiać można, po uprzednim telefonicznym ustaleniu wizyty, tylko w następujących terminach:


w każdy poniedziałek w godzinach 12.00 – 16.00
w każdy piątek w godzinach 06.00-12.00

DANE KONTAKTOWE (Sekretariat)
tel. 62 747 31 02, 62 747 41 02, 62 740 80 02
fax. 62 747 31 02
e-mail: [email protected]

Numery kontaktowe i adresy mailowe do poszczególnych pracowników znajdują się pod adresem: https://jaraczewo.bip.net.pl.

Osoby, dopuszczone do wejścia do urzędu są zobowiązane do odkażenia rąk specjalnym środkiem, znajdującym się w dozowniku przed wejściem do urzędu oraz zasłonięcia nosa i ust.

 

Nadal będzie prowadzona ewidencja osób wchodzących do budynku UMiG Jaraczewo. Na wejściu trzeba będzie podać imię i nazwisko, dane do kontaktu oraz poddać się badaniu temperatury.

 

KOTLIN

 

Urząd gminy jest czynny od 7.30 do 15.30.

Petenci są przyjmowani po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.


Z kolei Urząd Stanu Cywilnego w Kotlinie jest czynny w godz. 8.00 do 14.00. Również wcześniej trzeba umówić przez telefon.       

 

NUMERY TELEFONÓW DOSTĘPNE W BIP

 

Nowe Miasto

 

Wprowadzone zostały ograniczenia w  kontaktach z pracownikami urządu. Sprawy mieszkańców będą załatwiane telefonicznie, pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną. Wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu można składać w biurze podawczym pok. nr 1 – kasa.

Sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu z pracownikiem załatwiane będą w pomieszczeniu, do którego wejście znajduje się po przeciwległej stronie wejścia do Urzędu.

Wymagane jest wcześniejsze telefoniczne umówienie się z pracownikiem merytorycznym. 

Kasa czynna w następujące dni:

  • poniedziałek 8.30 - 13.00
  • wtorek 7.30 - 13.00
  • środa 7.30 - 13.00

z przerwą od godziny 10.00 – 10.30

 

Dane kontaktowe (sekretariat)

Osoby wchodzące do Urzędu zobowiązane są do odkażania rąk środkiem znajdującym się przed wejściem oraz zasłaniania nosa i ust.

 

Działanie Ośrodeka Pomocy Społecznej:

  • bezpośrednia obsługa interesantów prowadzona będzie w sytuacjach, kiedy kontakt osobisty jest nieodzowny, jedynie w pilnych przypadkach,
  •  wizyta osobista w Ośrodku Pomocy Społecznej odbywała się będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu i godziny przyjęcia,
  • bezpośrednie kontakty należy ograniczyć do niezbędnego minimum wykorzystując do tego celu w pierwszej kolejności środki komunikacji telefonicznej i elektronicznej,

Godziny pracy:

od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00 pod numerami telefonów:

  • Dyrektor OPS: 61-287-41-61, wew.17 lub 500-517-553
  • Pracownicy Socjalni: 61-287-41-61 lub 500-581-969
  • Świadczenia rodzinne, wychowawcze, alimenty: 61-287-41-61, wew. 15

Zapytania i wnioski można zgłaszać drogą e-mailową na główny adres: [email protected]

Nowy - 44. numer Gazety Jarocińskiej w 2020 roku dostępny już w sprzedaży. Przeczytasz w nim wiele ważnych i aktualnych materiałów oraz ciekawych wywiadów.

Z nami zawsze będziesz na bieżąco! Nie masz czasu na wyjście do sklepu? Wolisz czytać na tablecie, smartonie lub komputerze? Nasza Gazeta dostępna również on-line - ZOBACZ TUTAJ - E-wydanie Gazety Jarocińskiej.

Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.

 

 

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • rok temu | ocena +1 / -0

    Sratatt

    Informuje ze w związku z pandemia moje konto i przelewy wykonywane na rachunek gminy zerkow zostają zawieszone do odwołania. Oni mogą to ja tez