Co najmniej do piątku - 4 grudnia wszystkie urzędy samorządowe, czyli między innymi gminne, starostwa, stanu cywilnego, pracy i pomocy społecznej będą pracowały tylko zdalnie. Co to oznacza dla tych, którzy mają pilne sprawy, jak je załatwić - informujemy PONIŻEJ.
Zgodnie z zaleceniem premiera Mateusza Morawieckiego, praca zdalna ma potrwać co najmniej do piątku - 4 grudnia. Rozporządzenie premiera w tej sprawie ukazało się już w Dzienniku Ustaw.
Zgodnie z nim szefowie urzędów administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym mają polecić pracownikom wykonywanie pracy zdalnej. Przepis ten nie dotyczy jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury.
Z obowiązku pracy zdalnej można wyłączyć pracowników wykonujących zadania związane z zapewnieniem pomocy potrzebującym lub inne niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu/jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie zdalnie.
Jak zatem załatwić pilne sprawy w urzędach gmin powiatu jarocińskiego i Nowego Miasta?
JAROCIN
Biuro Obsługi Klienta będzie czynne będzie od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 15.00.
Pracownicy urzędu miejskiego będą pracowali zdalnie w trybie rotacyjnym. Pilne sprawy nadal będą realizowane, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z urzędnikiem.
Przypominamy, że wiele spraw można załatwić nie wychodząc z domu i korzystając z pomocy e-urzędu
Zalecany również kontakt poprzez pocztę tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez Urząd Miejski w Jarocinie mogą kontaktować się z pracownikami magistratu telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00. Czynne jest tylko wejście główne do urzędu od strony al. Niepodległości.
Najważniejsze adresy i numery kontaktowe:
Całodobowo poprzez platformę e-Urząd, dostępną w zakładce na nowym portalu www.jarocin.pl
Biuro Obsługi Klienta, bok@jarocin.pl, tel. (62) 747-63-53 - budynek przy parkingu urzędu,
podatki i opłaty lokalne, podatki@jarocin.pl, tel. (62) 749-95-80
gospodarka odpadami, beata.zawisla@jarocin.pl, tel. (62) 749-95-60
działalność gospodarcza, patrycja.kulka@jarocin.pl, tel. (62) 749-96-20
dowody osobiste i meldunki, wso@jarocin.pl , tel. (62) 749-96-24, (62) 749-96-34 dokumenty
Urzędu Stanu Cywilnego, usc@jarocin.pl, tel. (62) 747-23-05,
- rejestracja zgonu nie wymaga telefonicznej rezerwacji terminu (informacja (62) 747-23-05),
- rejestracja urodzenia: zalecana droga elektroniczna przez platformę e-PUAP, osobista po ustaleniu terminu wizyty (62) 747-23-05,
- zawarcie związku małżeńskiego: informacja (62) 747-23-05,
- wydawanie odpisów aktu stanu cywilnego, informacja (62) 747-23-05,
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, mgopsjarocin@post.pl, tel. (62) 747-01-60
Koordynator Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Jarocinie, oc.um@jarocin.pl, tel. (62) 749-96-30.
Wykaz wszystkich telefonów kontaktowych do poszczególnych wydziałów/referatów urzędu znajdziesz TUTAJ.
Burmistrz Jarocina Adam Pawlicki prosi o wyrozumiałość i stosowanie się do obostrzeń, podkreślając, że wszelkie działania podejmowane są wyłącznie w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, poprzez zminimalizowanie ryzyka zagrożenia epidemiologicznego, jakie stwarza koronawirus.
ŻERKÓW
W żerkowskim urzędzie zamknieta została kasa oraz Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Pomimo zaistniałej sytuacji wszystkie wnioski, sprawy administracyjne będą rozpatrywane w terminie.
Sprawy pilne wymagające kontaktu bezpośredniego z burmistrzem lub z pracownikami urzędu będą załatwiane wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym pod nr tel. 62 740 30 24. Sprawy związane z ewidencją ludności i urzędem stanu cywilnego należy umawiać pod nr tel. 62 740 20 25.
Zalecana drogi kontaktu z urządnikami: e-mail na adres: sekretariat@zerkow.pl, ePUAP lub telefonicznie w godzinach pracy urzędu dzwoniąc pod numery:
62 740 20 11 – sekretariat
62 740 20 35 – kasa
62 740 20 25 – urząd stanu cywilnego
62 740 20 33 – zarządzanie kryzysowe
62 740 20 15 – podatki
62 740 20 41 – zamówienia publiczne
62 740 20 17 – budownictwo
62 740 20 19 – działalność gospodarcza
62 740 20 38 – gospodarka odpadami komunalnymi
62 740 20 14 – MGOPS
62 740 20 24 – MGOPS – zasiłki rodzinne
62 740 20 21 – GZEAS
Regulowanie zobowiązań finansowych wobec gminytylko za za pomocą bankowości elektronicznej:
- rachunek bankowy dla podatków oraz opłat pozostałych:
45 1020 2212 0000 5402 0027 6931
- rachunek bankowy do opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
34 1020 2212 0000 5102 0418 9189
JARACZEWO
Osobisty kontakt z pracownikami możliwy będzie tylko w dwóch przypadkach:
- zgłoszenie zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego – przed przybyciem do USC należy ustalić telefonicznie spotkanie, do Urzędu wpuszczona zostanie tylko jedna osoba
- złożenie wniosku oraz wydanie dowodu osobistego – sprawy z zakresu przyjmowania wniosków oraz wydawania dowodów osobistych załatwiać można, po uprzednim telefonicznym ustaleniu wizyty, tylko w następujących terminach:
w każdy poniedziałek w godzinach 12.00 – 16.00
w każdy piątek w godzinach 06.00-12.00
DANE KONTAKTOWE (Sekretariat)
tel. 62 747 31 02, 62 747 41 02, 62 740 80 02
fax. 62 747 31 02
e-mail: ug@jaraczewo.eu
Numery kontaktowe i adresy mailowe do poszczególnych pracowników znajdują się pod adresem: https://jaraczewo.bip.net.pl.
Osoby, dopuszczone do wejścia do urzędu są zobowiązane do odkażenia rąk specjalnym środkiem, znajdującym się w dozowniku przed wejściem do urzędu oraz zasłonięcia nosa i ust.
Nadal będzie prowadzona ewidencja osób wchodzących do budynku UMiG Jaraczewo. Na wejściu trzeba będzie podać imię i nazwisko, dane do kontaktu oraz poddać się badaniu temperatury.
KOTLIN
Urząd gminy jest czynny od 7.30 do 15.30.
Petenci są przyjmowani po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.
Z kolei Urząd Stanu Cywilnego w Kotlinie jest czynny w godz. 8.00 do 14.00. Również wcześniej trzeba umówić przez telefon.
Nowe Miasto
Wprowadzone zostały ograniczenia w kontaktach z pracownikami urządu. Sprawy mieszkańców będą załatwiane telefonicznie, pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną. Wszelką korespondencję kierowaną do Urzędu można składać w biurze podawczym pok. nr 1 – kasa.
Sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu z pracownikiem załatwiane będą w pomieszczeniu, do którego wejście znajduje się po przeciwległej stronie wejścia do Urzędu.
Wymagane jest wcześniejsze telefoniczne umówienie się z pracownikiem merytorycznym.
Kasa czynna w następujące dni:
- poniedziałek 8.30 - 13.00
- wtorek 7.30 - 13.00
- środa 7.30 - 13.00
Dane kontaktowe (sekretariat)
- 61 287 40 06,
- 61 287 40 14
- e-mail urzad@gmina-nowe-miasto.pl
Działanie Ośrodeka Pomocy Społecznej:
- bezpośrednia obsługa interesantów prowadzona będzie w sytuacjach, kiedy kontakt osobisty jest nieodzowny, jedynie w pilnych przypadkach,
- wizyta osobista w Ośrodku Pomocy Społecznej odbywała się będzie po uprzednim uzgodnieniu terminu i godziny przyjęcia,
- bezpośrednie kontakty należy ograniczyć do niezbędnego minimum wykorzystując do tego celu w pierwszej kolejności środki komunikacji telefonicznej i elektronicznej,
od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00 pod numerami telefonów:
- Dyrektor OPS: 61-287-41-61, wew.17 lub 500-517-553
- Pracownicy Socjalni: 61-287-41-61 lub 500-581-969
- Świadczenia rodzinne, wychowawcze, alimenty: 61-287-41-61, wew. 15
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.