Oszuści nie odpuścili sobie nawet w Wigilię. Właśnie w tym wyjątkowym dniu sporo pieniędzy straciła mieszkanka gminy Jarocin. Kolejna już osoba z powiatu jarocińskiego padła ofiarą „na pracownika banku” W wigilię do młodej mieszkanki gminy Jarocin zadzwonił mężczyzna podający się za konsultanta banku.
Wigilijne oszustwo w Jarocinie. Straciła 45 tysięcy zł
Przekonywał, że pieniądze na jej koncie są zagrożone, a on dzwoni po to, aby je zabezpieczyć przed kradzieżą. Niezbędne do tej czynności były dane do logowania na konto bankowe. Wystraszona i zdenerwowana kobieta przekazała je. Niestety oszust dokonał przelewu z konta naszej mieszkanki na inny rachunek. Kobieta straciła 45 tys. zł.
Wigilijne oszustwo w Jarocinie. W pierwszej kolejności zablokować konto
Sprawa szybko została zgłoszona na policję. Funkcjonariusz prowadzący postępowanie skierował wniosek do banku o zablokowanie transakcji bankowych. Póki co policja nie otrzymała informacji, czy udało się to zrobić.
- W momencie, gdy pokrzywdzony zorientuje się, że z jego konta są dokonywane przelewy, których nie zlecał, to w pierwszej kolejności powinien zadzwonić do swojego banku z prośbą o ich zablokowanie - apeluje st. asp. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie.
Banki i policja podkreślają, że pracownicy banków nie dzwonią do klientów z prośbą o podanie loginów, haseł czy instalację dodatkowego oprogramowania.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.