reklama

Ważne zmiany w funkcjonowaniu Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Jarocinie

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Zdjęcie poglądowe

Ważne zmiany w funkcjonowaniu Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Jarocinie - Zdjęcie główne

Ważne zmiany w funkcjonowaniu Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Jarocinie | foto Zdjęcie poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościDwa razy w tygodniu, a nie raz jak do tej pory, przyjmuje Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie. A to niejedyna zmiana dotycząca tej funkcji.
reklama

Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę z usługodawcą lub dowiedzieć się, jak skutecznie dochodzić swoich praw - możesz zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Teraz w Jarocinie przyjmuje on dwa razy w tygodniu, a nie raz jak do tej pory. 

Bezpłatne porady za pośrednictwem infolinii i u rzecznika konsumentów

Pierwszą pomoc konsumencką uzyskasz za pośrednictwem infolinii. Prowadzą ją: Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów. Jest ona dostępna w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 18.00. Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po poradę, dzwoniąc pod numery: 801-440-220 lub (22) 290-89-16

Porady są bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia - zgodny z taryfą swojego operatora.

reklama

Innym sposobem na rozwiązanie problemu konsumenckiego jest zasięgnięcie porady u rzecznika konsumentów. 

Rzecznicy działają w każdym powiecie - także w jarocińskim. Zapewniają bezpłatne poradnictwo i informacje prawne w zakresie ochrony interesów konsumentów, a w szczególności udzielają porad i pomagają w napisaniu pism reklamacyjnych lub procesowych. 

Rzecznicy mogą także wystąpić z powództwem w imieniu konsumenta lub wstąpić - za jego zgodą - do toczącego się postępowania sądowego w sprawach o ochronę interesów konsumenta.

W czym może pomóc Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie?

Do zadań rzecznika konsumentów należy między innymi:

reklama

  • zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  • występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  • współdziałanie z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  • wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
  • występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
  • przekazywanie na bieżąco prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
  • edukacja konsumencka.
 

reklama

Problemy konsumenckie to w szczególności sprawy dotyczące umów sprzedaży oraz świadczenia usług:

  • telekomunikacyjnych,
  • turystycznych,
  • przewozowych i pocztowych,
  • energetycznych,
  • edukacyjnych.

Ważne zmiany w funkcjonowaiu Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Jarocinie

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie dyżurował do tej pory raz w tygodniu. Od stycznia to się zmieniło. Teraz rzecznik przyjmuje:

  • w poniedziałek, w godz. 7.30 - 14.00,
  • w czwartek, w godz. 12.00 - 15.30.
Poza tym, od 7 stycznia Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Jarocinie jest Maria Gałczyńska. Swoje biuro ma w budynku Starostwa Powiatowego w Jarocinie (al. Niepodległości 10 - 12), pokój nr 5. Kontakt telefoniczny pod numerem: (62) 740-79-45, adres e-mailowy: rzecznik.konsumentow@powiat-jarocinski.pl

reklama

Korzystaliście z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów - jak oceniacie jego pracę - piszcie w komentarzach.

PRZECZYTAJ TAKŻE

 

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo