Masz problem i nie wiesz, gdzie szukać porady? Nie wiesz jak skutecznie złożyć reklamację w sklepie? Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę z usługodawcą lub dowiedzieć się jak skutecznie dochodzić swoich praw? Gdzie szukać pomocy w takich sytuacjach?
Bezpłatne porady za pośrednictwem infolinii konsumenckiej i u rzecznika konsumentów
Pierwszą pomoc konsumencką uzyskasz za pośrednictwem infolinii. Prowadzą ją: Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów. Jest ona dostępna w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 18.00. Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po poradę, dzwoniąc pod numery: 801-440-220 lub (22) 290-89-16.Porady są bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia zgodny z taryfą swojego operatora.
Innym sposobem na rozwiązanie problemu konsumenckiego jest zasięgnięcie porady u rzecznika konsumentów.
Rzecznicy działają w każdym powiecie - także w jarocińskim. Zapewniają bezpłatne poradnictwo i informacje prawne w zakresie ochrony interesów konsumentów, a w szczególności udzielają porad i pomagają w napisaniu pism reklamacyjnych lub procesowych.
Rzecznicy mogą także wystąpić z powództwem w imieniu konsumenta lub wstąpić - za jego zgodą - do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta.
W czym może pomóc Powiatowy Rzecznik Konsumentów?
Do zadań rzecznika konsumentów należy między innymi:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
- przekazywanie na bieżąco prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
- edukacja konsumencka.
- telekomunikacyjnych,
- turystycznych,
- przewozowych i pocztowych,
- energetycznych,
- edukacyjnych.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie raz w tygodniu
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie przyjmuje interesantów tylko raz w tygodniu:
- w każdą środę od 8.00 do 16.00.
- w budynku starostwa powiatowego (al. Niepodległości 10-12), pok. nr 21,
- tel. (62) 740-79-52,
- e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat-jarocinski.pl
Użyteczne linki TUTAJ
Korzystaliście z pomocy Powiatiowego Rzecznika Konsumentów - jak oceniacie jego pracę - piszcie w komentarzach.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.