Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę z usługodawcą lub dowiedzieć się, jak skutecznie dochodzić swoich praw - możesz zwrócić się o pomoc do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Teraz jednak na rzecznika, który urzęduje w Jarocinie, trzeba poczekać, ponieważ jego biuro jest czasowo nieczynne - do kiedy, zobacz PONIŻEJ.
Bezpłatne porady za pośrednictwem infolinii i u rzecznika konsumentów
Pierwszą pomoc konsumencką uzyskasz za pośrednictwem infolinii. Prowadzą ją: Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów. Jest ona dostępna w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 18.00. Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po poradę, dzwoniąc pod numery: 801-440-220 lub (22) 290-89-16.Porady są bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia - zgodny z taryfą swojego operatora.
Innym sposobem na rozwiązanie problemu konsumenckiego jest zasięgnięcie porady u rzecznika konsumentów.
Rzecznicy działają w każdym powiecie - także w jarocińskim. Zapewniają bezpłatne poradnictwo i informacje prawne w zakresie ochrony interesów konsumentów, a w szczególności udzielają porad i pomagają w napisaniu pism reklamacyjnych lub procesowych.
Rzecznicy mogą także wystąpić z powództwem w imieniu konsumenta lub wstąpić - za jego zgodą - do toczącego się postępowania sądowego w sprawach o ochronę interesów konsumenta.
W czym może pomóc Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie?
Do zadań rzecznika konsumentów należy między innymi:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
- przekazywanie na bieżąco prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań przez organy administracji rządowej,
- edukacja konsumencka.
Problemy konsumenckie to w szczególności sprawy dotyczące umów sprzedaży oraz świadczenia usług:
- telekomunikacyjnych,
- turystycznych,
- przewozowych i pocztowych,
- energetycznych,
- edukacyjnych.
Na Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Jarocinie trzeba poczekać
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Jarocinie zazwyczaj przyjmuje interesantów raz w tygodniu: w każdą środę od 8.00 do 16.00, w budynku starostwa powiatowego (al. Niepodległości 10-12), pok. nr 21.Teraz jednak trzeba na niego poczekać, ponieważ do wtorku - 7 stycznia, jego biuro będzie nieczynne.
Korzystaliście z pomocy Powiatowego Rzecznika Konsumentów - jak oceniacie jego pracę - piszcie w komentarzach.
PRZECZYTAJ TAKŻE
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.