Jarocińskie starostwo od kilkunastu lat dofinansowuje usuwanie wyrobów, które zawierają azbest. To jednak nie wszystko. W tym roku można składać wnioski o jego wywiezienie z naszych posesji.
Wsparcie finansowe z powiatu można otrzymać tylko na usunięcie azbestu z budynku mieszkalnego. Jest ono refundacją kosztów. Oznacza to, że najpierw trzeba wyłożyć pieniądze i usunąć wyroby azbestowe, a później starać się o ich zwrot.
W tegorocznym budżecie powiatu jest na ten cel zarezerwowanych 48 tysięcy złotych. Jeden wniosek może uzyskać maksymalnie 3 tysiące dotacji.
Wypełnione formularze należy składać w Starostwie Powiatowym w Jarocinie od 3 do 28 lutego - wzór jest dostępny na stronie internetowej: www.powiat-jarocinski.pl oraz siedzibie starostwa (al. Niepodległości 10).
Otrzymanie wsparcia finansowego ze starostwa uniemożliwia skorzystanie z podobnego dofinansowania z budżetu gminy.
Poza tym jarocińskie starostwo po raz pierwszy uzyskało dofinansowanie na usunięcie wyrobów zawierających azbest. Środki w wysokości 49 tysięcy złotych pochodzą z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Starostwo dokłada na ten cel 21 tysięcy z własnego budżetu.
Ma to wystarczyć na wywiezienie z powiatu jarocińskiego 200 ton azbestu.
Wybierzemy firmę, która będzie się tym zajmowała. Nie będziemy usuwali pokryć dachowych tylko to co już ostało zdjęte i jest gromadzone u mieszkańców gdzieś na podwórzach - wyjaśnia Katarzyna Szymkowiak.
Warunkiem ubiegania się o wykonanie takiej usługi jest złożenie wniosku w Starostwie Powiatowym w Jarocinie (al. Niepodległości 10, pokój nr 11). Będzie to można zrobić od 3 lutego do 30 września.
Ostateczny termin na usunięcie pokryć dachowych z azbestu upływa w 2032 roku.