Z powodu pandemii koronawirusa Poczta Polska wprowadziła różne obostrzenia dotyczące obsługi klientów i wysyłek paczek zagranicznych.
Z powodu pandemii koronawirusa Poczta Polska wprowadziła szereg zmian w organizacji pracy placówek pocztowych. Przede wszystkim godziny pracy w dni robocze uległ skróceniu do 6 godzin. To samo tyczy się tych punktów pocztowych, które były całodobowe. Będą one czynne przez 7 dni w tygodniu ale tylko w godzinach od 8.00 do 20.00. Wszystkie punkty obsługi klienta prowadzone w galeriach handlowych są nieczynne.
Godziny otwarcia placówek Poczty Polskiej w Ziemi Jarocińskiej:
1. Aleja Niepodległości 13 (poczta główna): od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
2. Ul. Świętego Ducha 32: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9.00 do 15.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
3. Osiedle Konstytucji 3 Maja 31: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9.00 do 15.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
4. Jaraczewo: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
5. Kotlin: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
6. Nowe Miasto nad Wartą: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00
7. Żerków: od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 14.00, w piątek od godz. 14.00 do 20.00.
Wszystkie urzędy pocztowe będą nieczynne w sobotę.
Zmianie uległa również organizacja obsługi klienta. Przy każdym okienku może przebywać tylko jedna osoba. Wydzielone zostały też strefy ochronne. Każdy z klientów musi zachować odległość 1,5 metra w oczekiwaniu na obsługę i pozostawać za znajdującą się na podłodze taśmą również w trakcie obsługi. Pracownicy poczty zostali wyposażeni w maseczki i rękawiczki jednorazowe oraz środki dezynfekujące.
Dodatkowo wprowadzono nowe procedury przy potwierdzaniu obioru listów poleconych i paczek zastępując tradycyjny podpis 4 ostatnimi cyframi z dokumentu tożsamości.
Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo–emerytalnych. Świadczenia będą wypłacane z użyciem bezpiecznych kopert. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury, pozostajemy w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie. Nadal nie otrzymaliśmy informacji na czym maja polegać te procedury.
Przywrócone zostały wysyłki zagraniczne (bez przesyłek EMS) do kolejnych krajów:
Białoruś, Czechy, Estonia, Finlandia, Litwa, Łotwa, Słowacja – paczki (priorytetowe i ekonomiczne), przesyłka listowa (priorytetowa i ekonomiczna), list polecony;
Belgia Dania, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Portugalia, Wielka Brytania – paczka ekonomiczna, przesyłka listowa ekonomiczna;
Niemcy - paczki (priorytetowe i ekonomiczne), przesyłka listowa (priorytetowa i ekonomiczna), list polecony, Global Exspres;
Meksyk (droga morską) – przesyłka listowa ekonomiczna;
Australia, Kanada, USA (droga morską) – paczka ekonomiczna, przesyłka listowa ekonomiczna;
Ukraina – paczki (priorytetowe i ekonomiczne oraz Ukraina Plus), przesyłka listowa (priorytetowa i ekonomiczna), list polecony
Zawieszenie przyjmowania przesyłek pocztowych do pozostałych krajów nadal obowiązuje.
Poczta Polska wdrożyła kolejne procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom. Tym razem dotycza one dostaw przesyłek wprost pod drzwi.
Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) będzie można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi urzędu pocztowego z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości, a on sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.
Natomiast w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, kiedy nadawca podał numer telefonu adresata, przed doręczeniem przesyłki otrzyma on numer kontaktowy do kuriera od którego będzie można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki.
W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendujemy płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą.
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się