reklama

Mieszkanka gminy Żerków dała się nabrać. Chciała tylko pomóc, a straciła pieniądze

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Mieszkanka gminy Żerków dała się nabrać. Chciała tylko pomóc, a straciła pieniądze - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościJarocińska policja przyjęła kolejne zgłoszenie o oszustwie metodą na „BLIKA”. Mieszkanka gminy Żerków chciała pomóc krewnej, a straciła pieniądze.
reklama

Oszustwo metodą na BLIK polega zazwyczaj na włamaniu się i przejęciu konta na portalu społecznościowym oraz wysyłaniu za pomocą komunikatora wiadomości i proszeniu znajomych właściciela konta o udostępnienie kodu BLIK.

Kolejne oszustwo metodą na „BLIKA”

Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”.
Aby nie stać się ofiarą oszustów, potwierdzajmy tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez komunikatory internetowe — najlepiej dzwoniąc bezpośrednio do takiej osoby. Przed zatwierdzeniem transakcji w aplikacji bankowości mobilnej sprawdźmy dane transakcji, ponieważ oszust nie wypłaci pieniędzy wykorzystując kod, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie. Do wszelkich wiadomości z prośbą o pożyczkę pieniędzy podchodźmy z ostrożnością. 

reklama

Mieszkanka gminy Żerków ofiarą oszustwa    

We wtorek informowaliśmy o 20-letniej mieszkance gminy Żerków, która padła ofiarą oszustwa na „BLIKA”. Następnego dnia Komenda Policji w Jarocinie przekazała kolejną informację o identycznym oszustwie.                 

 

 - 43-letnia kobieta mieszkanka gminy Żerków złożyła zawiadomienie, że osoba podająca się za jej krewną wyłudziła kod BLIK, a zgłaszająca straciła 1.500 zł – informuje asp. sztab. Agnieszka Zaworska, oficer prasowy KPP w Jarocinie. 

reklama

Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszustów:

• stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych, bo wtedy o wiele trudniej je przejąć i zalogowanie się, wymaga potwierdzenia poprzez SMS,
• bezwzględnie potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez komunikatory internetowe — najlepiej dzwoniąc bezpośrednio do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie zaledwie kilka chwil, ale zyskamy potwierdzenie, że to nasz znajomy rzeczywiście potrzebuje pomocy i jemu przekazujemy pieniądze,
• sprawdź dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, ponieważ oszust nie wypłaci pieniędzy wykorzystując kod, dopóki nie potwierdzimy transakcji w naszym telefonie,
• zawsze chroń swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
Policjanci radzą także, aby zawsze zachować czujność i bardzo ostrożnie podchodzić do wiadomości zawierających prośbę o pożyczenie pieniędzy.

reklama

SONDA

Czy ty lub ktoś z twojego otoczenia padł ofiarą przestępstwa internetowego?

Zagłosowało 194 osób
Zagłosuj
Głosy można oddawać od 08.08.2024 od godz 12:01
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo