Private equity (PE), to szeroko pojęte finansowanie firm, które nie są notowane na giełdzie.
Produkty jarocińskiego Promaru w marketach, hurtowniach, butikach i aptekach
Promar, to spółka, której siedziba znajduje się w Jarocinie, przy ul Przemysłowej. Firma od 1996 r. zajmuje się produkcją torebek papierowych.
„Nasz asortyment można spotkać zarówno w Polsce jak i w krajach europejskich. Specjalizujemy się w produkcji opakowań papierowych przeznaczonych do pakowania różnego rodzaju artykułów, które wykorzystywane są między innymi w hipermarketach, agencjach reklamowych, hurtowniach, piekarniach, butikach i aptekach” - można przeczytać na stronie internetowej Promaru.
Firma drukuje również „papier w układzie rola-rola do 8 kolorów”. Oddzielną produkcją jest papier śniadaniowy w rolce i składce.
„Nasze produkty są wizytówką całego zespołu. Charakteryzują się wysoką jakością, dlatego są rozpoznawalne i doceniane przez partnerów, których rozumiemy i szanujemy” - zaznacza Promar.
Teraz jarocińska spółka została przejęta przez fundusz Private Equity.
Próbowaliśmy skontaktować się z zarządem Promaru, aby zapytać, jakie korzyści dla firmy przynosi to przejęcie i co to oznacza dla pracowników - ze względu na bieżące obowiązki, nikt nie mógł z nami porozmawiać, ale otrzymaliśmy zapewnienie, że kierownictwo spółki skontaktuje się z nami.
Jak działa fundusz private equity i jakie są korzyści z przystąpienia do niego?
Kapitał funduszu private equity jest gromadzony przez instytucje finansowe, organizacje państwowe, firmy oraz zamożne osoby prywatne.Jego działanie polega na łączeniu kilku firm, aby zwiększyć ich udział w rynku, obniżyć koszty i zwiększyć wartość wyjściową. Firma przejmowana przez fundusz zostaje dodana do spółki, znajdującej się już w portfelu private equity i która jest nazywana platformą.
Fundusz dokonuje inwestycji w firmy z zamiarem uzyskania zysków kapitałowych między innymi poprzez dywidendy czy odsetki.
Siedem najważniejszych korzyści z przejęcia przez fundusz private equity:
- obniżenie kosztów dzięki synergii,
- rozszerzenie działalności na nowe regiony,
- ulepszanie oferty produktowej,
- odblokowanie możliwości sprzedaży krzyżowej (sprzedaż dodatkowego produktu lub usługi istniejącemu klientowi - przyp. red.), konsolidacja zarządzania,
- konsolidacja finansów,
- zwiększenie siły nabywczej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.