Nie wszyscy właściciele posesji wiedzą, że za brak tabliczki z numerem budynku można zarobić mandat. Dlaczego?
Numery porządkowe dla budynków na terenie Ziemi Jarocińskiej ustalają burmistrzowie albo wójtowie
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, każdy budynek w Polsce powinien posiadać tablice informacyjne z danymi adresowymi. Właściciele nieruchomości mają na to 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeru.Jeszcze do niedawna na właścicielach spoczywał obowiązek podświetlenia takiej tabliczki, by była ona doskonale widoczna również nocą. Jednak w 2023 roku znowelizowano prawo budowlane i ten przepis został zniesiony.
Numery porządkowe dla budynków - z urzędu lub na wniosek - ustala burmistrz albo wójt. Z takim wnioskiem może wystąpić każda zainteresowana osoba. Zostanie on rozpatrzony w formie zawiadomienia nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Widoczny numer na budynku, żeby karetka dojechała jak najszybciej
Dlaczego oznakowanie domu jest tak istotne? Chodzi przede wszystkim o to, by usprawnić działania służb ratowniczych: policji, straży pożarnej czy pogotowia. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w sytuacjach zagrożenia życia czy mienia, gdy liczy się każda minuta.Warto pamiętać, że prawidłowe oznakowanie budynku może skrócić czas dojazdu karetki, a przez to przyczynić się do uratowania niejednego ludzkiego życia.
Brak tablicy numeracyjnej jest wykroczeniem, za które właścicielowi posesji, zgodnie z art. 64 Kodeksu wykroczeń grozi kara grzywny - do 250 zł lub nagana.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.