Badania przeprowadzone w formie ankiet papierowych i internetowych miały pokazać, jak powinna się zmienić komunikacja w gminie Jarocin, żeby sprostać oczekiwaniom mieszkańców.
Nowy prezes i zapowiedź zmian w komunikacji na terenie gminy Jarocin
W ubiegłym roku zmienił się prezes Jarocińskich Linii Autobusowych. Nowym szefem spółki został Mateusz Olejniczak. Już na początku swoich rządów zapowiadał zmiany w funkcjonowaniu komunikacji na terenie gminy Jarocin.
Już w październiku wprowadzono dwa dodatkowe kursy autobusów linii nr 4. W planach była jednak znacznie szersza reorganizacja.
Rozważanych było wiele opcji, między innymi wprowadzenie krótszych tras na terenie miasta, a także zwiększenie dostępności kursów w godzinach wieczornych - zarówno na obrzeżach miasta, jak i na terenach wiejskich. Miałyby one umożliwić mieszkańcom skomunikowanie z centrum miasta, powroty z pracy (m. in. dostosowanie do kursów pociągów - przyp. red.), czy uczestniczenie w wydarzeniach kulturalnych.
To nie wszystko, planowane zmiany mają dotyczyć nie tylko gminy Jarocin. Prezes JLA, Mateusz Olejniczak, podkreślał, że „dąży do współpracy z ościennymi gminami - miedzy innymi Kotlinem i Nowym Miastem.
Jakie są potrzeby i oczekiwania pasażerów Jarocińskich Linii Autobusowych?
Żeby poznać, jakie są oczekiwania mieszkańców, w listopadzie 2024 r. Jarocińskie Linie Autobusowe podpisały umowę z Marcinem Gromadzkim, właścicielem firmy Public Transport Consulting z Gdyni, która specjalizujące się w analizach transportowych. Miała ona przeprowadzić badania wśród pasażerów Jarocińskich Linii Autobusowych, jakie są ich oczekiwania i jak oceniają jarocińską komunikację.Pytania, jakie pojawiły się w anonimowej ankiecie, skierowane były nie tylko do osób, które na co dzień korzystają z komunikacji miejskiej. Większość pytań dotyczyła linii „0” i „4”, które kursują jedynie na terenie miasta.
„Badania miały dokładnie określić podaż i popyt (ofertę i zapotrzebowanie) na usługi przewozowe w Jarocinie, szczególnie na liniach 0 i 4, które obsługują miasto. W ramach analiz uwzględniono zarówno wyniki preferencji pasażerów, jak i odpowiedzi z ankiet” - czytamy w komunikacie JLA.
Spółka przyznaje, że „wyniki badań okazały się bardzo obiecujące, wskazując na wysokie wykorzystanie miejskich linii komunikacyjnych w Jarocinie”.
„Niemniej jednak, szczególną uwagę należy zwrócić na potrzeby i oczekiwania pasażerów, które były wyraźnie wskazane w analizach. Wskazują oni na konieczność rozszerzenia oferty przewozowej we wskazanych rejonach” - przyznaje spółka komunikacyjna.
Pasażerowie oczekują przede wszystkim:
- zwiększenia liczby kursów w godzinach popołudniowych,
- rozszerzenia oferty komunikacyjnej na obszary peryferyjne miasta,
- lepszej synchronizacji rozkładów jazdy autobusów z kursami kolei.
Firma z Gdyni opracuje koncepcję komunikacji miejskiej w gminie Jarocin
Aby podsumować wyniki przeprowadzonych badań, z właścicielem firmy z Gdyni spotkali się burmistrz Jarocina oraz prezes Jarocińskich Linii Autobusowych.Teraz firma Public Transport Consulting ma opracować ostateczną koncepcję, która będzie uwzględniała sugestie i potrzeby mieszkańców.
- Nie chcemy rewolucji, wszystkie zmiany będziemy wprowadzać stopniowo. Nie da się zrobić wszystkiego od razu. Myślę, że mieszkańcy mogą spodziewać się wprowadzania dalszych zmian w rozkładach jazdy we wrześniu - podkreślał prezes Mateusz Olejniczak.
W trakcie spotkania w ratuszu, Urszula Wyremblewska-Korzyniewska, otrzymała od Marcina Gromadzkiego, model autobusu, co wyraźnie ją rozbawiło.
Jak oceniasz komunikację miejską w gminie Jarocin - zagłosuj w naszej SONDZIE i do merytorycznej dyskusji w komentarzach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.