Zakładanie internetowego konta pacjenta, profilu zaufanego czy e-recepta - to tylko niektóre z tematów szkoleń, które w dobie epidemii proponuje jarocińska biblioteka w ramach uruchomionego gminnego wsparcia antykryzysowego. Czego jeszcze można się dowiedzieć i nauczyć?
Sytuacja związana ze stanem epidemii przeniosła nasze życie w dużej części do sieci. Jedni radzą sobie z tą sytuacją lepiej, inni gorzej.
Dlatego burmistrz Jarocina wychodzi z inicjatywą pomocy. Bedzie ona udzielana w formie bezpłatnych, indywidualnych szkoleń prowadzonych w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Jarocin.
Aby dowiedzieć się więcej i umówić na spotkanie, należy zadzwonić pod numerem telefonu: 887-766-861.
Organizatorzy zapewniają, że spotkania będą się odbywały z zachowaniem ochrony danych osobowych oraz wymogów sanitarnych i środków ostrożności: maseczek, rękawiczek i dezynfekcji używanych powierzchni.
Z jakich szkoleń można skorzystać?
ZAKŁADANIE PROFILU ZAUFANEGO Jest to bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji i działa jak odręczny podpis. Można dzięki niemu wysyłać przez internet dokumenty i wnioski do różnych urzędów. Profil jest ważny przez 3 miesiące. Aby go założyć potrzebny jest dowód osobisty oraz poczta elektroniczna.
ZAKŁADANIE INTERNETOWEGO KONTA PACJENTA Jest to bezpłatne narzędzie, które ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o naszym stanie zdrowia w jednym miejscu. IKP udostępnia informacje o przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Posiadając IKP można m.in. sprawdzić i pobrać otrzymane e-recepty i skierowania, upoważnić bliską osobę do dostępu do naszych danych, wybrać lub zmienić lekarza/pielęgniarkę, sprawdzić dawkowanie leków czy historię wizyt w przychodni. Aby założyć IKP potrzebny jest założony profil zaufany/konto w banku/e-dowód oraz poczta elektroniczna.
E-RECEPTA Jest to jedna z usług na Internetowym Koncie Pacjenta. E-recepta to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną, papierową receptę. Znajduje się na niej kod kreskowy i zalecane przez lekarza dawkowanie. Aby korzystać z e-recepty i wybrać sposób jej otrzymywania potrzebne jest założenie Internetowego Konta Pacjenta.
E-URZĄD JAROCIN Jest to portal z usługami jarocińskiego magistratu dostępnymi online. Umożliwia on również dostęp do zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez inne jednostki administracji publicznej różnych szczebli, które mogą być przydatne dla mieszkańców i przedsiębiorców. Usługi te można podzielić na dostępne publicznie, nie wymagające rejestracji w portalu oraz na wymagające rejestracji i sprawdzenia tożsamości osoby korzystającej z usługi (posiadanie Profilu Zaufanego). Przez portal e-Urząd można m.in.: złożyć deklarację śmieciową, złożyć wniosek „500+”, uzyskać dowód osobisty, zgłosić utratę lub uszkodzenie dowodu, zameldować się na pobyt stały lub tymczasowy, zgłosić urodzenie dziecka, uzyskać wypisy i wyrysy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, sprawdzić historię pojazdu. Aby korzystać z części usług portalu e-Urząd potrzebne jest założenie konta na platformie e-PUAP oraz posiadanie Profilu Zaufanego/ e-dowodu/ konta bankowego.
POCZTA ELEKTRONICZNA E-MAIL Umożliwia korespondencję z ludźmi i instytucjami na całym świecie. Wiadomości dostarczane i odbierane są w kilka minut. Założenie poczty elektronicznej oprócz wysyłania i odbierania korespondencji umożliwia nam dostęp do wielu usług. Posiadając adres e-mail możemy zarejestrować się na wielu portalach i kontach m.in. przy zakładaniu Profilu Zaufanego, platformy e-PUAP, Internetowego Konta Pacjenta, konta na Facebooku itp. Aby założyć pocztę potrzebne są dane osobowe oraz nr telefonu.
KOMUNIKATORY - Skype, WhatsApp, Messenger Umożliwiają bezpłatne rozmowy online w Polsce i za granicą. Aby korzystać z aplikacji potrzebna jest poczta elektroniczna lub nr telefonu. ZOOM Nowoczesna platforma do wideokonferencji, prowadzenia spotkań i współpracy online, prowadzenia webinariów. Aby korzystać z platformy potrzebna jest poczta elektroniczna.
PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE NA PRZYKŁADZIE FACEBOOKA Jest to portal społecznościowy, za pomocą którego zalogowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami, zdjęciami, refleksjami, przeżyciami czy zainteresowaniami. Aby korzystać z Facebooka potrzebna jest poczta elektroniczna lub nr telefonu.
PORTALE SPRZEDAŻOWE NA PRZYKŁADZIE ALLEGRO Platforma handlowa umożliwiająca przeprowadzanie transakcji. Umożliwia przede wszystkim wystawianie na sprzedaż oraz kupno przedmiotów przez zalogowanych użytkowników. Aby w pełni korzystać z platformy allegro potrzebna jest poczta elektroniczna.
POBIERANIE/DRUKOWANIE/WYPEŁNIANIE WNIOSKÓW I FORMULARZY