reklama

Gdzie mieszkańcy gminy Jarocin powinni składać wnioski o bon energetyczny i jakie są zasady przyznawania tego świadczenia?

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Zdjęcie poglądowe

Gdzie mieszkańcy gminy Jarocin powinni składać wnioski o bon energetyczny i jakie są zasady przyznawania tego świadczenia? - Zdjęcie główne

Gdzie mieszkańcy gminy Jarocin powinni składać wnioski o bon energetyczny? | foto Zdjęcie poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOd 1 sierpnia można składać wnioski o wypłatę bonu energetycznego. Jak to zrobić, jeśli jest się mieszkańcem gminy Jarocin - wyjaśniamy.
Reklama lokalna
reklama

To, jaką kwotę dostaniemy w ramach świadczenia, zależy od dochodów i liczby osób w gospodarstwie domowym oraz od źródła ogrzewania [szczegóły PONIŻEJ]. 

Jak i gdzie mieszkańcy gminy Jarocin mogą składać wnioski o bon energetyczny?

Mieszkańcy gminy Jarocin mogą składać wnioski do 30 września, w Centrum Usług Społecznych

Można to zrobić w następujące dni:

  • wtorki w godzinach od 7.00 do 12.00,
  • czwartki w godzinach od 8.00 do 16.00,
  • piątki w godzinach od 8.00 do 12.00.
Wypełniony i podpisany wniosek można również przesłać:

  • pocztą na adres: Centrum Usług Społecznych w Jarocinie (dawny MGOPS, ul. Wrocławska 39).
  • za pośrednictwem platformy ePUAP, wykonując następujące kroki:
    - wydrukować wniosek, dokładnie wypełnić i podpisać,
    - zeskanować,
    - zalogować się na platformie ePUAP i z katalogu spraw wybrać  zakładkę „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”, w dalszej kolejności kliknąć  przycisk „Załatw sprawę”,
    - w formularzu wpisać informację dla urzędu (imię i nazwisko, rodzaj wniosku) oraz dołączyć zeskanowany wniosek w formie załącznika,
    - podpisać wniosek podpisem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym.
Wzór wniosku o wypłatę bonu energetycznego dostępny jest TUTAJ

ZOBACZ WIDEO. Dalsza część artykułu pod filmem ↓

Bon energetyczny także dla tych, którzy przekraczają progi dochodowe 

Bon energetyczny  jest świadczeniem pieniężnym przysługującym jednorazowo gospodarstwom domowym, w których wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu za rok 2023:

  • nie przekracza 2.500 zł w gospodarstwie domowym jednoosobowym,
  • nie przekracza 1.700 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
W przypadku  gdy wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu przekracza te kwoty, bon energetyczny przysługuje w wysokości różnicy między kwotą bonu energetycznego a kwotą, o którą został przekroczony przeciętny dochód za 2023 r. na osobę. W przypadku gdy wysokość bonu energetycznego jest niższa niż 20 zł, bon nie przysługuje.

W przypadku gdy wniosek o wypłatę bonu energetycznego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, ten bon jest wypłacany osobie w tym gospodarstwie domowym, która złożyła wniosek jako pierwsza. 

Na potrzeby składania wniosków o wypłatę bonu energetycznego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego. Liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego jest ustalana na dzień złożenia wniosku o wypłatę bonu energetycznego.

Większa kwota bonu energetycznego dla tych, którzy mają ogrzewanie na prąd

Bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  • 300 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
  • 400 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
  • 500 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
  • 600 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości:

  • 600 zł dla gospodarstwa domowego jednoosobowego,
  • 800 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 3 osób,
  • 1.000 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z 4 do 5 osób,
  • 1.200 zł dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 6 osób.
Bon energetyczny za okres od 1 lipca do 31 grudnia jest wypłacany jednorazowo. Przyznanie bonu nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Organ przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. 

W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku, wójt lub burmistrz, powinien poinformować o możliwości odebrania powiadomienia o przyznaniu bonu.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama