Rząd miał wesprzeć finansowo gminy, w których funkcjonowały Państwowe Przedsiębiorstwa Rolne, tak zwane PGR-y. W programie przewidziano 250 mln złotych ze środków Funduszu Inwestycji Lokalnych. Pieniądze można wydać między innymi na kanalizację, modernizację dróg, tworzenie świetlic, bibliotek, placów zabaw, renowację zabytków.
Według rządowych zapowiedzi preferowane były inwestycje zainicjowane przez mieszkańców gminy, sołtysów czy organizacje pozarządowe.
Czy gmina otrzymała pieniądze?
Samorząd mógł złożyć maksymalnie 3 wnioski na łączną kwotę 5 mln. zł.
Gmina Nowe Miasto nad Wartą starała się o dofinasowanie trzech zada:
- Budowa ujęcia wody wraz z budową stacji uzdatniania wody oraz siecią wodociągową - przesyłową na terenie obszaru miejscowości Nowe Miasto nad Wartą – Klęka.
- Przebudowa drogi gminnej nr 552935p, o długości ok. 650 m (przyległej do kompleksu pałacowo-parkowego i zakładu Phytopharm Klęka S.A.) wraz z budową chodnika, przejść dla pieszych, budową kanalizacji deszczowej, modernizacją sieci wodociągowej oraz przebudową pozostałych instalacji podziemnych.
- Budowa remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Boguszynie.
Wnioski złożone przez gminę Nowe Miasto zostały pozytywnie zaopiniowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR), Oddział Terenowy w Poznaniu, jednakże, jak tłumaczy zastępca wójta Wiesław Schreiber, nie otrzymały dofinansowania.
ZOBACZ TEŻ
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.