Reklama

Trenerzy podpowiadają, jak ćwiczyć przed wyjazdem na narty?

Opublikowano: ndz, 2 sty 2022 14:30
Autor:

Trenerzy podpowiadają, jak ćwiczyć przed wyjazdem na narty?  - Zdjęcie główne

Jak ćwiczyć przed wyjazdem na narty?

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Kobieta i dziecko Zastanawiasz się jak ćwiczyć przed wyjazdem na narty? Mamy dla Ciebie 5 idealnych ćwiczeń, które warto robić przed wyjazdem. Nasi instruktorzy podpowiadają i pokazują, jak robić to dobrze.

Reklama

Warto przygotowac swoje ciało do wyjścia na stok, by nie nabawić się kontucji i złamań. Najgorsze, co może być, to założyć narty bez przygotowania. Jeśli więc prowadzisz siedzący tryb zycia, to przed wyjazdem na narty zwarto troche poćwiczyć. 

Kiedy zacząć ćwiczyć przed wyjazdem na narty?

Najlepiej rozpocząć miesiąc wczesniej, ale każdy czas przed rozpoczęciem suszowania daje szanse na większy komfort jeżdżenia. Zacznij więc po prostu już dziś! Nasi trenerzy Fitnssu: Karolina Witek i Bartosz Witek proponują kilka prostych ćwiczeń, które każdy może wykonać w domu, żeby lepiej przygotować się do jazdy na nartach.

Jeśli ktoś będzie wykonywał taki zestaw ćwiczeń trzy-cztery razy w tygodniu, to w zupełności wystarczy, by przynajmniej w podstawowym zakresie przygotować ciało i wzmocnić mięśnie przed wyjazdem na narty- mówią.

Jak wzmocnić mięśnie ud przed wyjazdem na narty

Plecy muszą być oparte o ścianę, a głowa i całe ciało dotykają ściany. Nogi uginamy pod kątem 90 stopni, mocno napinamy pośladki odwodząc delikatnie kolana do zewnątrz. Staramy się wytrzymać w tej pozycji ok. 30 sekund i powtarzamy to trzykrotnie. Wzmacniamy w ten sposób mięśnie ud.

Karolina Witek pokazuje proste ćwiczenie na wzmocnienie mięśni ud

Przed wyjazdem na narty rób przysiady

Bardzo prostym ćwiczeniem przed wyjazdem na narty są przysiady. Najlepiej robić je na niestabilnym podłożu. Przenosimy ciężar ciała do tyłu, czyli na pięty, żeby nie lecieć na palce. Staramy się przykucnąć aż nogi nie ugną nam się pod kątem 90 stopni, unosimy, napinamy pośladki i wykonujemy od 15 do 20 powtórzeń w trzech seriach.

Bartosz Witek  pokazuje jak prawidłowo robić przysiady

Ćwiczenie dla narciarzy na wzmocnienie mięśni

Wzmacniamy w ten sposób dolne części brzucha, odcinek lędźwiowy, pośladki i mięśnie czworogłowe ud pracują przy prostowaniu nóg. Plecy muszą być proste, a całe ciało – wyprostowane. Pilnujemy tego, żeby łopatki były ściągnięte, ciało było wyprostowane i napinamy mięśnie, które pracują.

Dolne części brzucha, odcinek lędźwiowy, pośladki i mięśnie czworogłowe ud pracują przy prostowaniu nóg. 

Zaprawa przed nartami - wmacniamy mięśnie szkieletowe

Prostujemy ciało i napinamy je. Mocno wciągamy brzuch, co jest bardzo ważne. Dłonie ustawiamy bezpośrednio pod barkami i staramy się wyciągać rękę, ale nie skręcać w biodrach. Wzmacniamy dzięki temu mięśnie szkieletowe. To bardzo ważne ćwiczenie, bo chroni przed kontuzjami.

Wzmacniamy mięśnie szkieletowe, by chronić się przed kontuzjami

Ćwiczymy sylwetke przed nartami

Próbujemy jeździć jak łyżwiarze, by utrzymac równowagę. Zawsze patrzymy przed siebie, co pomaga utrzymać prawidłową sylwetkę. Wykonujemy to ćwiczenie w podobny sposób, jak łyżwiarze szybcy jeżdżą na łyżwach.

Jak ćwiczycie przed wyjazdem na narty.?Macie jakies podpowiedzi, co jeszcze robić, by nie nabawić się kontuzji? Piszcie w komentarzach. I przslijcie nam zdjęcia z wypadu na narty na adres [email protected]

Artykuł pochodzi z portalu magazynona.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy