Zaczynali z zeszytem i Żukiem. Dziś Dommar to renomowany lider w swojej branży

Materiał promocyjny

Opublikowano:
Autor: Redakcja

Zaczynali z zeszytem i Żukiem. Dziś Dommar to renomowany lider w swojej branży - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
11
zdjęć

Dommar to prawie 30 lat doświadczenia w sprzedaży techniki sanitarnej, grzewczej i narzędzi i elektronarzędzi.

Udostępnij na:
Facebook
GospodarkaDommar od trzech dekad prowadzi sprzedaż artykułów z zakresu techniki sanitarnej, grzewczej, instalacyjnej oraz narzędzi i elektronarzędzi. Robi to na najwyższym poziomie, o czym świadczy wyróżnienie w prestiżowym rankingu “Gazele Biznesu”.

Historia firmy rozpoczęła się w listopadzie 1996 roku, kiedy wspólnicy Marek Duda i Piotr Olejniczak założyli Dommar w wynajmowanej hali na terenie Jarocińskiej Fabryki Obrabiarek przy ulicy Kościuszki w Jarocinie.

- Początki były skromne - zamówienia zapisywano w zeszytach, towar rozwożono starym Żukiem, a program komputerowy działał jeszcze w systemie DOS – wspomina z uśmiechem Piotr Duda, dyrektor handlowy firmy Dommar.

Nowa siedziba Dommaru i ugruntowanie pozycji na rynku

Ważnym etapem rozwoju było otwarcie nowej siedziby przy ulicy Świętego Ducha wraz z salonem ekspozycyjno-sprzedażowym oraz budowa magazynu. W Jarocinie powstał również oddział firmy, który początkowo mieścił się przy ulicy Paderewskiego, a następnie został przeniesiony na ulicę Dąbrowskiego, gdzie funkcjonuje do dziś.

Na przestrzeni blisko 30 lat Dommar przeszedł ogromne zmiany i ugruntował swoją pozycję na lokalnym rynku. W 2023 roku nastąpiła zmiana pokoleniowa - Piotra Olejniczaka na stanowisku zastąpiła jego córka, Magdalena Olejniczak-Łeńska. Charakter działalności firmy pozostaje jednak cały czas niezmienny - od lat prowadzi sprzedaż artykułów z zakresu techniki sanitarnej, grzewczej, instalacyjnej oraz narzędzi i elektronarzędzi.

- Pomimo zmieniających się warunków rynkowych, firma rozwija się w sposób zrównoważony, i co ważne - daje również stabilne zatrudnienie - podkreśla nasz rozmówca.

Członkostwo w grupie i prestiżowe wyróżnienia

Firma Dommar jest członkiem największej w Polsce grupy zakupowej SBS. Przystąpienie do tej organizacji pozwoliło firmie zaoferować jeszcze bogatszą i bardziej konkurencyjną ofertę produktową, a także umożliwiło bezpośrednią współpracę z producentami, co przekłada się na lepsze warunki zakupowe i szybszą realizację zamówień dla klientów.

Za sukces firmy należy również uznać wyróżnienie w prestiżowym rankingu “Gazele Biznesu”. To najstarsze i najbardziej renomowane zestawienie firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, organizowane nieprzerwanie od ponad 20 lat. Jak podkreśla jarocińskie przedsiębiorstwo, wyróżnienie jest efektem cierpliwej pracy nad budowaniem trwałych relacji z klientami oraz konsekwentnego rozwoju.

Priorytetem indywidualne podejście do klienta

Dommar, przez niemal trzy dekady swojej działalności, wypracowała renomę i dużą rozpoznawalność na lokalnym rynku. Firmę od lat wyróżnia indywidualne podejście do klienta, elastyczność oferty oraz jej staranne dostosowanie do potrzeb odbiorców. Choć, jak podkreśla firma, ekspansja na nowe rynki jest istotna, priorytetem pozostaje niezmiennie obsługa lokalnych klientów.

Rozmowa z Markiem Dudą, współwłaścicielem firmy Dommar

Dommar działa już od blisko 30 lat. Czy pamięta pan moment, który można uznać za pierwszy poważny sukces firmy?

W ciągu tych niespełna 30 lat było wiele momentów, które moglibyśmy uznać za sukces, umiejscowić w czasie ten pierwszy jest faktycznie trudno. Niewątpliwie dwa wydarzenia - według mnie - się wyróżniają. Pierwsze to rozpoczęcie działalności i przetrwanie w niełatwych czasach. Drugie, nie mniej ważne, jest przeniesienie sklepu z hali JAFO do własnej siedziby na ul. Św. Ducha 49, gdzie funkcjonujemy po dziś dzień.  Przeprowadzka na „swoje” dała mocny impuls do inwestycji w infrastrukturę, przez co z roku na rok byliśmy coraz większą i bardziej rozwiniętą firmą.

Firma Dommar należy do największego zrzeszenia branżowego na polskim rynku - Grupy SBS. W jaki sposób to członkostwo wpłynęło na rozwój firmy?

Przystąpienie do Grupy SBS nie było przypadkowe - grupa sama uznała nas za solidnego partnera biznesowego, a dołączenie wymagało również z naszej strony spełnienia szeregu istotnych warunków.

Dla nas jako firmy, która miała już wypracowaną renomę, przynależność do Grupy SBS była otwarciem następnych drzwi do polepszenia konkurencyjności i wzbogacenia gamy oferowanych produktów oraz skrócenie kanałów logistycznych poprzez współpracę bezpośrednio z producentami. W skrócie: szybciej i taniej, czyli lepiej dla klienta końcowego.

Jak firma radzi sobie z rosnącą konkurencją, zwłaszcza ze strony dużych sieci budowlanych?

Tak, przyznaję to trudne zadanie, ale dajemy radę. Odpowiedź jest bardzo wielowątkowa, ale skrócę ją do najważniejszych według mnie aspektów. Fachowość obsługi, budowanie długotrwałych relacji z klientami, elastyczność w doborze rozwiązań i warunków handlowych, brak pułapek handlowych, dobry serwis posprzedażowy, a przede wszystkim niska rotacja zatrudnionych osób to najbardziej istotne przewagi konkurencyjne. Stałość zatrudnienia sprawia, że możliwe jest spełnienie wszystkich wymienionych wcześniej warunków.

Sukces firmy w dużej mierze opiera się na dobrych relacjach z klientami. W jaki sposób firma przez lata dbała o obsługę klienta i budowanie trwałych relacji?

Budowanie relacji dla nas to więcej niż slogan, jest to wielopoziomowy proces. Kontakt i rozmowę uważam za najważniejszy czynnik zrozumienia. Fundamentem więzi, jakie powstają pomiędzy firmą, a klientem są bez wątpienia pracownicy. Praca, a może coś nawet więcej niż praca - słuchanie, dostosowanie do wymagań, pasja, trochę szaleństwa to charakterystyka naszych pracowników. Codzienna interakcja tworzy podstawę, którą możemy wzbogacać o inne działania, jakimi są: specjalne warunki dla stałych klientów, szkolenia, dni otwarte, imprezy integracyjne i działalność społeczna. Jestem szczęśliwy gdy widzę te same znane twarze codziennie, jestem zachwycony gdy klient wraca po jakimś czasie.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata? Czy rozważacie na przykład rozszerzenie działalności poza Jarocin?

Jubileusz 30-lecia, który będziemy obchodzić w 2026 roku, skłania do refleksji i docenienia historii naszej firmy. Przez ten czas zdobyliśmy zaufanie klientów z całej Wielkopolski i nie tylko. Jak wiadomo: „kto nie idzie do przodu - ten się cofa”, więc rozwój jest wpisany w nasze credo. Jednak rozwój nie zawsze oznacza ekspansję. Myślę, że praca nad usprawnianiem procesów obsługi klienta, logistyką i skupienie się na jakości pozwoli nam utrzymać obecnych klientów i zdobyć nowych. Oczywiście mamy parę asów w rękawie, które zamierzamy wykorzystać w przyszłości, by nadać rozpędu naszym działaniom, ale nie wszystko mogę zdradzić.

DOMMAR GRUPA SBS Sp z o.o.
ul. Św. Ducha 49, 63-200 Jarocin
tel. 62 747-60-22
oddział 

ul. Dąbrowskiego 16, 63-200 Jarocin
tel. 62 747-34-20
www.dommar.pl

WRÓĆ DO ARTYKUŁU
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo