reklama

Wójt Kotlina trzyma kciuki za ósmoklasistów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Wójt Kotlina trzyma kciuki za ósmoklasistów - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
6
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościDzisiaj ośmioklasiści zmagają się z egzaminem z matematyki. Uczniów ze Szkoły Podstawowej w Woli Książęcej przed sprawdzianem odwiedził nowy wójt Kotlina – Paweł Wyremblewski.
reklama

Od ponad tygodnia Paweł Wyremblewski rządzi gminą Kotlin. Najmłodszy włodarz w powiecie jarocińskim w drugiej turze pokonał Mirosława Paterczyka. Nowy wójt Kotlina powtarzał wiele razy, że jest otwarty na ludzi, chętny do rozmów i podejmowania wszystkich tematów, nawet tych trudnych. W czasie kampanii robił spotkania z mieszkańcami, chodził od drzwi do drzwi.

Wójt Kotlina trzyma kciuku za ósmoklasistów. Życzył powodzenia uczniom w szkole w Woli Książęcej

Dzisiaj wójt Kotlina udał się do Szkoły Podstawowej w Woli Książęcej, aby złożyć życzenia ósmoklasistom. Uczniowie zmagają się z egzaminem z matematyki. Ósmoklasistom życzył powodzenia, stwierdził, że matematyka jest trudna, ale bardzo potrzebna w życiu. Paweł Wyremblewski winszował młodzieży spełnienia marzeń i wyraził, iż ma nadzieję, że młodzi mieszkańcy gminy Kotlin po uzyskaniu wymarzonego zawodu i wykształcenia wrócą do gminy i będą pracowali na rzecz jej rozwoju. 
           

reklama

Egzamin jest obowiązkowy. Oznacza to, że każdy uczeń musi do niego przystąpić, aby ukończyć szkołę podstawową. Na terenie pięciu gmin Ziemi Jarocińskiej powinno go zdawać 352 uczniów ósmych klas. 
Egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać, ponieważ nie jest określony minimalny próg zdawalności. W tym roku na zdających czekają spore zmiany, między innymi to, że będzie on przeprowadzany na podstawie wymagań egzaminacyjnych a nie podstawy programowej. 

„Kamienie na szaniec” na języku polskim 
  

Wczoraj uczniowie pisali egzamin z języka polskiego. Mieli do rozwiązania 18 zadań. Odnosiły się one do tekstów zamieszczonych w arkuszu: fragmentu "Kamieni na szaniec" Aleksandra Kamińskiego, fragmentu książki francuskiego filozofa Frédérica Lenoira "O szczęściu. Podróż filozoficzna" i wiersza Czesława Miłosza "Dar". Uczniowie musieli też napisać tekst własny - wypracowanie na jeden z dwóch zaproponowanych w arkuszu tematów. Jeden z nich to temat o charakterze argumentacyjnym, drugi to temat o charakterze twórczym.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama